Забрана за шофиране заради защитата на здравето. Според решението на Федералния административен съд германските градове, в които са превишени пределно допустимите стойности за азотните оксиди, могат да налагат забрани за влизане на дизелови автомобили.
Новината е шок за автомобилната Германия и милионите шофьори на дизели, които сега може да бъдат сериозно ограничени не само в мобилността си, но също така трябва да приемат и загуба на стойност. Да - не бива да се забравят „социалните последствия" от евентуална забрана за каране на дизеловите автомобили. Това значи на практика, че всички дизелови коли ще се обезценят до крайност. Собствениците им на практика ще се окажат обект на „фактическо отчуждаване". А този тренд ще бъде съпроводен от мащабна загуба на работни места навсякъде, където сега се произвеждат дизелови автомобили.
Няколко града вече се готвят за въвеждане на подобни забрани за движение на дизелови автомобили. В Хамбург забраната може да влезе в сила още в края на април, пише Handelsblatt. Цялото необходимо планиране e завършено, твърди общинският съвет, включително необходимите полицейски проверки.
Но с това автомобилната страна Германия скоро ще се сдобие с ново лице. Лозунгът „Свободно пътуване за свободни граждани" („Freie Fahrt für freie Bürger“) е в историята.
Вината за тежката присъда е както на политиците, така и на автомобилните компании. Едните забавиха ефективните мерки за подобряването на качеството на въздуха заради погрешно оказване на внимание към индустрията и избирателите, а другите продаваха дизелови автомобили, които не отговарят на определените лимити по време на движение.
Твърде често политиците се огъваха пред лобистите. Не е безизвестно например, че германски канцлери, както и сегашният канцлер Ангела Меркел, от дълго време насам успешно се противопоставят на въвеждането на по-строги европейски норми за вредните газове, изхвърляни от автомобилите. В германското законодателство има редица дупки, които оставят легални и полулегални „вратички“.
Ето защо и политиците, и автомобилните компании сега трябва да работят за бързо решение на казуса. Времето за затваряне на очите отмина.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
преди 7 години Студен, студен, колко да е студен душът. Доколкото виждам от Евро 4 нагоре, всички дизели са в норма и отговарят на изскванията на ЕС. Интересно голямата немска тройка колко са платили на германския съд да позволи забрана на старите коли, разбирай всичко от Евро 3 и надолу :) Доста заможни германци си карат старите таралясници, само и само да спестят 20-30 хил. евро. Сега легално ще ги натиснат да си купят нови коли я кеш, я с кредит. Да не говорим и всички пришълци в Германия, които карат по 5-10 годишни коли.Свободно пътуване за този, който си плаща. "Business as usual".Остава да видим как точно ще я въведат забраната. Още миналата година говореха, че ще забранят от Евро 1 до Евро 3, т.е. всичко регистрирано преди 1 януари 2006 г.https://***.whatcar.com/advice/owning/euro-1-to-euro-6-how-clean-is-my-car/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години да добавя и Даймлер към списъка ти, и тях ги хванаха в корупционни схеми с правителствата на 22 държави, преди 10 години някъде беше скандала. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Германците не са за оплакване, още по малко автомобилната индустрия! Необходимо е само да си припомним колко много корупционни скандала излизаха през годините от Сименс и Фолксваген. Върхът на черешката бе Дизелгейт, където уж принципните германци си позволяваха да правят пълна манипулация на данните, сякаш са тарикати от Тайпе, опитващи се да продбутат реплика на Ролекс на нищо неподозиращ и наивен турист! Голяма част от поръчките германския бизнес печели не толкова с качество и себестойност на продукта, а с подкупи и манипулации, които са особено характерни за енергийната и химическата им индустрии!Що се касае до дизела, то отдавна бе ясно, че той е в пъти по-замърсяващ от останалите алтернативи, но единствено германския лобизъм, доведе до настоящия му бум. В САЩ на практика дизелите са екзотика, докато тук в Европа, масовата част от автомобилите зареждат на колонката с дизела! Едно от малкото съдебни решения, където лобизмът на олигархията претърпява поражение! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ето защо е важно да имаме безпристрастен и ефективен съд ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар