Калифорнийската комисия по въздушните ресурси (CARB), която регулира качеството на въздуха в американския щат, прие закон, който ще забрани на компаниите за обществен транспорт да купуват нови превозни средства, работещи на дизел или природен газ, след 2019 г, съобщава Oilprice.
Планът предвижда след 2040 г. по улиците на Калифорния да се движат единствено автобуси с нулеви емисии.
Все повече общини инвестират в електрическите автобуси и изграждат ефективен автопарк от електрически превозни средства.
Решението на CARB може да намали емисиите въглероден диоксид с 19 млн. метрични тона до 2050 г., което се равнява на премахването от пътищата на 4 млн. превозни средства с двигатели с вътрешно горене.
По-важният въпрос за общините е въздействието на регулацията върху качеството на въздуха на местно равнище и борбата срещу фините прахови частици и нарушаването на озоновия слой.
„Налагането на електрическите автобуси е стъпка към постигане на по-голяма чистота на въздуха“, смята Мери Д. Николс, председател на CARB.
Въпреки че на компаниите за обществен транспорт ще им бъде забранено да закупуват нови дизелови и газови автобуси от 2029 г. нататък, те ще трябва да постигнат въпросната цел постепенно. До 2023 г. една четвърт от закупените автобуси трябва да бъдат електрически, а до 2026 г. общият брой на задвижваните чрез електричество обществени превозни средства трябва да достигне 50% от общия автопарк.
Това редуциране на конвенционалните превозни средства ще започне да оказва влияние и върху петролната индустрия в близкото бъдеще.
В Калифорния има приблизително 12 хил. автобуса по пътищата, като едва 150 от тях са електрически.
По-рано през годината Bloomberg New Energy Finance (BNEF) публикува прогнозата си за електрическите автобуси, според която продажбите на този тип превозни средства ще достигнат 84% от всички продажби на автобуси до 2030 г.
Това е ярък контраст с 28-процентния пазарен дял, който е налице за електрическите автобуси за момента.
Според BNEF още през следващата година тези превозни средства ще имат по-ниски общи разходи спрямо конвенционалните автобуси.
Новото правило на CARB може да спести на компаниите за обществен транспорт 1,5 млрд. долара до 2050 г. чрез съкращения на разходите за поддръжка и гориво.
Големите губещи в случая ще бъдат доставчиците на природен газ, които имат договори с щата за зареждане на обществените превозни средства.


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
преди 6 години Бъдете сигурни че щата Калифорния ще направи това по рано Да кажем през 2033 година всички автобуси движештисе се в големите градове ще бъдат електрически Но по големия пробив ще бъде числото на ел автомобили движештисе в Калифорния Вероятно през 2040 ще бъдат над 50 % от всички автомобили в щата отговор Сигнализирай за неуместен коментар