Главният изпълнителен директор на германския автомобилен концерн Volkswagen Херберт Дийс счита бъдещите граници за допустими емисии CO2 в ЕС за постижими, но въпреки това остро разкритикува постигнатия компромис.
„Разбира се, ние ще можем да постигнем целта за намаляване на емисиите на въглероден диоксид с още 37,5% до 2030 г.", каза Дийс пред вестник Bild. „С нашата електрическа платформа и силното си присъствие в Китай можем да го направим. Но тази по-строга цел означава значителна структурна промяна", поясни той.
Така например до 2030 г. 40% от продаваните от Volkswagen коли в Европа ще трябва да са електрически автомобили. „Заради скъпите батерии и наказателните глоби за CO2 за конвенционалните автомобили мобилността ще стане много по-скъпа, непосилна за много клиенти. И това ще струва работни места в такъв порядък, че вече няма да можем да ги компенсираме чрез схемите за ранно пенсиониране".
Дали „политиците наистина са наясно с последиците от своите решения". „Ще успеят ли тези решения да бъдат наложени“, питал се Дийс?
В късните часове на понеделник бе постигнат компромис в рамките на Европейския съюз (ЕС), според който новите автомобили трябва да отделят значително по-малко въглероден диоксид (CO2) след 2030 г., отколкото досега.
Европейската комисия, Европейският парламент и държавите членки постигнаха съгласие по този въпрос в рамките на помирителна процедура. Емисиите въглероден двуокис от новите автомобили се очаква да намалеят с 37,5% през 2030 г. в сравнение с 2021 г. За лекотоварните автомобили бе договорено намаление на емисиите на CO2 с 31%. За двата класа превозни средства трябва да се постигне намаляване с 15% до 2025 г. като междинен етап.


Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
преди 6 години *** = к у ч к и отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години "па що да не напечатаме и ние ? А ? "Па оти хегемоно с'а изока:само мойте верни *** мое да печатат! Де има и бази на мои гавази!П.п. Само един швейцарски фъстък мина гратис, *** той има очилца и пее в хора.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Щото си нямаме световна резервна валута. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години па що да не напечатаме и ние ? А ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Германците са лесни - ще напечатат още няколко десетки трилиона евра и готово. Ще има за пенсии и социални помощи. Да му мислят останалите държави дето ще трябва да плащат за удобствата на германците и другите развити държави с лесните пари. отговор Сигнализирай за неуместен коментар