В България се наблюдава леко забавяне на обновяването на автопарка, а честа практика в страната е 20-годишната кола да се подменя с 10-годишна. Това каза Вихрен Богданов, изпълнителен директор на "Интер Карс България", в предаването "Бизнес среща" на Bloomberg TV Bulgaria.
"Интер Карс" в момента оперира в 16 държави, а през следващата седмица ще станат 17 със Сърбия. Към момента покриваме цяла Източна Европа, включително и балтийските държави, Украйна и Молдова.
Той обясни, че основно внасят части от Европа и Азия. Богданов разказа за основните предизвикателства в сектора.
"Основното предизвикателство остава техническото състояние на автопарка в България. Би трябвало старият автопарк да е възможност за бизнес. Но де факто колкото е по-нов автопаркът, толкова по-добре се развива нашият бизнес, защото старите коли са свързани с ниска платежоспособност. Самото им съществуване на толкова голяма възраст се дължи на липсата на достатъчно добър технически контрол".
"Традиционно най-силните периоди при нас са пролетта и есента заради лятната и зимната подготовка на автомобилите. Миналата година завършихме със 143 млн. продажби в България, а тази година очакваме около 180 млн. лева оборот".
Вижте целия разговор във видеото.
преди 4 години Винаги става дума за пари, за много пари!Автомобилната индустрия няма нужда от старият ви автомобил. Тя лобира и създава рестрикциите, който ви карат да купувате новите им ,,***,, все по често. Тв няма нужда от хора които карат и поддържат стари автомобили. Те спестяват пари, които ТЯ губи! Всички еко норми, лъжи за мръсният въздух и дизела са нейно творения, за да ви вкарат в нейният кюп с потенциални клиенти. Знаете ли какви автомобили ежедневно управляват мултимилионерите!? Коли над 15 години. Те не са прости и стиснати. Те вече са надраснали манията си за величие и ползват автомобила си за превоз, а не за ,,четка,, на егото си, макар в гаражите им да си почиват спортни коли и лимузини. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години И ти си прав , ето ти и друг пример с нормалните хора "работягите" които карат коли които могат да си позволят, но са абсолютно "излишни" така да се каже. Защото хората в развитите държави като нямат възможност, не карат коли. Има градски транспорт. Работягите най често карат кошници на 20г. В повечето случай само да ходят на работа с тях и обратно, защото според тях с тролея е срамно, а и отнема повече време (което не е така на всяка цена). Поддръжката им данъци, винетки, гражданска, ремонти (който са страшно много, но пък с евтини частни, ще кажат). Разход на гориво 12-15/100. Годишен преглед и. Н. Погледни някой паркинг пред завод или шивашка фирма. Стотици коли на работници със заплати по 600-700лв. Пред супермаркета пред нас всяка вечер мъжете на продавачите, ги чакат с колите да ги взимат от работа. Стари кошници, пушещи повече от комина на Теца. Не, че няма транспорт с какво да се приберат, просто и е под достойнството да се качат на тролея. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години miccaelis - последното поколение дизели 2019 на Мазда са ужасни. Специално за Германия от 1-ви ноември трябваше да влезе в сила забрана за влизане на дизели в Берлин и цялата област. Само там тази забрана засягаше над 280 хиляди регистрирани такива автомобила в цялата област. Поради това че не бяха успели да се справят с поставянето на забранителните знаци в областта (в града Берлин всичко е готово) отложиха мярката за януари 2020г. Във няколко други големи града като Франкфурт вече има табели за забрана на влизане на дизели под евро 5. Все така продължаваш да звучиш като *** на Лукойл. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години На мен пък старите коли са ми по симпатични и удобни, в тях има дух. Новите са всички еднакви с неудобни седалки, много ненужни джаджи и противоречиви екстри. За надежност да не говорим, заради един пиклив датчик, каквито се произвеждат незнайно къде и в адска гонитба за евтиния, ще си останеш на пътя безпомощен точно тогава когато най не го желаеш това. За софтуери да не говори, сипат се купища грешки, една следва от другата, често безпричнно. Аз също си купих нова кола за 33 кЕвро автомат, кожи, подгрявания, всякъкви глезотии, това беше преди 10 години. Сега тази кола струва отсила 4КЕвро въпреки че е само на 160 000 реални, защото съм я карал само аз и то само на дълги разтояния по магистрали. За градско не ми е удобна а и при наличието на по-икономични автомобили в личния автопарк, така си остаря с малък пробег. Да я продам няма смисъл, пропуснат е момента, ако изобщо е имало такъв. Очевидно ще си е вечно моя. Та в тоя ред на мисли, не бих си купил нова кола повече, няма смисъл. А и са ми крали една кола за 25КЕвро, която естественно не беше намерена.. От тогава не купувам привлекателни за крадене коли и нови. Карам си разни стари рендета, чистички вътре, отвън не ми пука много как изглеждат аз се намирам вътре когато карам и там трябва да ми е приятно и удобно. Никога не бих сменил дизела с бензин или газ. За мен няма друга алтернатива за да караш мощен и икономичен автомобил и да не ти воняе на лаjна в колата. Тия дето са с новите автомобили на лизинг или с каско, освен да ни обясняват колко са икономисали от ремонти защо не вземат да включат в калкулацията и цената на каското, а как ги набутват в строго определените сервизи от които са задължени да купуват и консумативите на тройни цени. Не си налагам мнението, за мен така е удобно и разумно. Всеки е свободен да постъпи както желае разбира се. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Haho - не си противореча. Причините да изкарам 22 години със стария nissan е, че беше с последния легендарен изцяло японски бензинов 2 литров двигател, на който бях направил и много добър чиптунинг. Това беше стара любов както се казва... но мина много време от тогава и трябваше да хвърля около 2-3 хиляди лв. по нея за ремонти, а тя цялата не струваше и хиляда лева. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Не съм съгласен с теб. Да купя нов автомобил в България със спестеното от 15 месеца труд в чужбина е супер изгодно за мен. 6 години нямам никакви грижи по нея, защото е в гаранция, и да стане някой инцидент каското го покрива и не се занимавам със самозвани майстори, нещата се оправят единствено в оторизирания сервиз. Пълно спокойствие и сигурност.Не знам защо повечето тук в коментарите гледате само цифровата стойност и обезценката. Сигурно защото работите за 900 лева и трябва да спестявате за нов автомобил 30 години. Аз със кеф си дадох изкараните с труд пари за нов хибрид, който има годшен данък 14,06 лв. и разход с постоянно включен климатик - 4.5 литра. 3 години няма преглед. Старата ми бензинова кошница имаше 150 лв. данък и в задръстванията разхода скачаше на 13-15 л. на 100 км. За 6-те години гаранция новият автомобил ще ми спести поне 6-7 хиляди лева в сравнение с разходите ако бях продължил със стария си автомобил.Ето ви цифрите и фактите. Въобще НЕ е недалновидно и е доста по-екологично. Висял съм доста време в задръствания във Виена, Париж, Щутгарт, Зинделфинген. Ще ме извинявате ама по-мръсни, миризливи и пушещи автомобили от тези, които се ползват в България няма никъде другаде. Който е бил в чужбина много добре знае.Една от причините затова е, че в България над 90% от внасяните автомобили не са просто 2-ра или 3-та ръка, а са скапании бракувани ***, на които им е забранено да се ползват в държавите, където държат на чистата градска среда. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ограмотяям се за тва си купих ДИЗЕЛ и още 80% от ората бръмчат с ДИЗЕЛИ щот са по-икономични никой не е луд да мине на безин и да плаща кат откачен. Ше забранят уййя ми щот ше спре икономиката, забраняят дизелите само у тоя сайт и никъде другаде. Ако нешо е забранено то е дизел 1984та година Голф 1, то такива и без тва нема по улиците щот не мое мине на преглед .... Азотни мазотни газотни на баба ви курревете .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години глуп, дизелите ги забраняват заради азотните оксиди, никой никога не е твърдял ще произвеждат повече въглероден диоксид от бензина ! Ограмоти се преди на глас да оповестиш че си открил топлата вода ! Че си пак некак си смешен ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години поне ми писна да съм пешеходец, а тия "зелените" тука да карат коли реших да се присъединим към замърсителите с японски ДИЗЕЛ !! Колата кърти мивки, икономична градско 5/100 магистрала 3.8/100 вредни газове по данни на производителя 99g CO2 на км. с което е в пъти ама в пъти по ЕКОЛОГИЧНА от БЕНЗИНА !! Алабалистики като "в Европа щели да се забанят дизелите" само моа ви кажа че ше почешате коня за гривата. Няма бензин който да е 120 коньове и да дава 5 градско с 100g.CO2 вресни емисии , това специално за bgMana. Купуайте дизели те са по-икономични, по-екологини дори и от LPGто на Кадито VW ама и по-капризни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Повечето българи са напълно нормални хора, работяги, карат коли, каквито могат да си позволят. Тия комплексираните в никакъв случай не са голям процент, но простотията им просто се набива на очи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар