Френският производител на автомобили Renault, който изпадна във финансови затруднения, договори с банките гарантиран от държавата заем до 5 млрд. евро. Сумата на кредита може да бъде използвана изцяло или частично, съобщи Renault в сряда в Булон Биянкур. Френската държава гарантира 90% от заема. Цената на акциите на концерна скочи в ранната търговия с до 9,2%, предава Ройтерс.
В тази кредитна сделка участват банките BNP Paribas, Credit Agricole, HSBC France, Natixis и SocGen. В изявление на автомобилния производител се посочва, че заемът ще помогне за финансирането на ликвидните изисквания на компанията. Френският концерн ще разпредели средствата до 31 декември 2020 г., заемът пък е с падеж от 12 месеца, който Renault ще може да удължи с още три години, ако е необходимо.
Кредитът се дискутира оживено от известно време. Министърът на икономиката и финансите Брюно льо Мер сигнализира във вторник, че държавата ще одобри гаранцията. Renault планира да съкрати около 15 000 работни места по целия свят и да приложи мерки за намаляване на разходите за милиарди евро, за да излезе от причинената от коронавируса криза.
Льо Мер също договори с представители на Renault и синдикатите да бъде обсъден бъдещ план за големия завод на концерна в Мобеж, Северна Франция. Президентът на страната Еманюел Макрон упражни натиск и поиска конкретни ангажименти за заводите Мобеж и Дуе в Северна Франция като условие за заема. Според Renault тези две фабрики трябва да се превърнат в център за производство на електрически и лекотоварни автомобили. Държавата е важен играч в Renault с дял от 15%.
Концернът, подобно на японския си партньор Nissan, беше подложен на натиск дори преди пандемията. През 2019 г. компанията отчете първата си загуба от десетилетие и, подобно на конкурентите си, сега се опитва да жонглира със спада на приходите и промените в индустрията, най-важната от които са нарастващите инвестиции в по-чисти автомобили.
Renault планира да намали разходите като свие броя на подизпълнителите в различни области, както и броя на използваните компоненти. Компанията замразява плановете си за разширяване в Румъния и Мароко и свива производството на скоростни кутии по целия свят.
Производителят още планира да намали своя глобален производствен капацитет до 3,3 млн. автомобила през 2024 г. от 4 млн. в момента и ще се съсредоточи върху сегмента на електромобилите и вановете.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?