Volkswagen очаква продажбите през втората половина на годината в Китай да достигнат нивата си от миналата година. Премиум марките на компанията като Audi и Porsche са начело на възстановяването в най-големия автомобилен пазар в света.
През първата половина на годината компанията е продала около 1,59 млн. превозни средства в Китай, което е спад от 17% на годишна основа, заяви ръководителят на VW за Китай Щефан Воленщайн. Общите продажби в сектора са намалели с 22%, което е помогнало на VW да увеличи пазарния си дял до около 20%, допълни още той.
„Забелязахме, че премиум пазарът в Китай се възстановява много по-бързо от нормалния“, посочи Воленщайн. „Наблюдаваме наистина силни продажби на Audi, Porsche и Bentley. Очакваме втората половина да е почти на миналогодишното ниво“, допълни той.
Доставките на производителя в световен мащаб са намалели с 27% през първата половина на годината до 3,89 млн. автомобила, камиона и мотора, както и с 18% през юни до 804 100 превозни средства, посочват от компанията в изявление от петък
Porsche ограничава понижението до 12% през първите шест месеца на годината, но основната марка на VW, както и Аudi и Skoda, записват спад от по над 20%.
Германският производител е оптимистично настроен за търсенето на електромобили в Китай, въпреки че продажбите намаляват, след като правителството сви субсидиите за сектора миналата година, посочи Воленщайн. По думите му продажбите на електрически коли в Китай общо за индустрията се очаква да са около 1 млн. през тази година, сходни на нивата от 2019 г. VW се придържа към плана си да продаде 1-1,5 млн. електромобила до 2025 г. и да увеличи приходите си от бизнеса до 20-25% от целите си в Китай.
VW също така планира да представи нови електрически модели в Китай тази година и още няколко най-късно през следващото лято. Автомобилите ще бъдат местно производство. По думите на Воленщайн компанията засега не е направила никакви промени в своите инвестиционни планове за електрически автомобили.
„Успехът на Tesla никога не е бил воден от субсидиите за разлика от почти всички други марки“, посочи Воленщайн. „Това ме води до заключението, че ако имате силна марка и атрактивни продукти – каквито ние сме напълно уверени, че можем да предложим с нашето ID семейство в Китай – имаме шанс да проправим своя път на пазара на електромобили“, допълни той.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни