"Въпреки това решителността, с която компанията реши да направи този преход, надминава нагласите на останалите конкуренти в индустрията", смята той и коментира амбициите на Volkswagen да построи шест „гигафабрики и 18 хиляди зарядни в Европа до 2030 г.
По думите му интересното в плана на VW е, че компанията се опитва да реши най-големият проблем на електрическите автомобили – че от тях не могат да се печелят пари.
„Печалбата и добавената стойност отива у хората, които доставят батерията и доставят софтуера, а до момента това са изцяло азиатски компании. Трите гиганта са китайската CATL, японската Panasonic и корейската LG Camp. Те правят батериите за всички, включително и за Tesla“, поясни Томов.
Автомобилният експерт обясни, че това, което VW иска сега, е да постави производството на батерии под собствен контрол, за да остава тази добавена стойност при компанията, а не да отива при доставчик.
Томов прогнозира, че в България още дълги години ще се употребяват конвенционални автомобили с вътрешно горене.
„Въпреки натиска от Европа, смятам, че не е постижимо към днешна дата да се въведат единни европейски рестрикции върху този тип двигатели“, коментира главният редактор на Аutomedia.investor.bg.
Според него интересът към акциите на производителите на електромобили е абсолютно сравним с дотком бума от преди 20 години.
Автомобилният експерт посочи, че неслучайно Tesla постигна пазарна капитализация, която е мечта за всички останали автомобилни компании. „За сравнение – Tesla в момента струва няколко пъти повече отколкото Toyota", каза още Константин Томов.
Главният редактор на Аutomedia.investor.bg припомни, че преди години анализатор на Financial Times пресметна, че дори да се изпълнят амбициите на Илон Мъск и Tesla да започне да продава 1 милиона автомобила годишно и увеличи малко маржа на печалба, отново доходността върху акциите ще бъде от порядъка на около 15 долара на акция. Той пресметна, че при тогавашната цена това означаваше, че ще са нужни около 60 години, за да се изплати инвестицията в тези акции.
„Тогава цената беше към 160 долара на акция, а сега е 680. Тоест – балонът е очевиден“, смята Томов.
Изостават ли BMW, Renault и Generdl Motors? Отказва ли се Япония от електромобилността? Добра ли е инвестицията в конвенционален автомобил с двигател с вътрешно горене? Ще има ли дефицит при електрическите батерии? Ще успее ли водородното задвижване да стане приоритет за производителите? Как ще се промени автопаркът в България и очакват ли се повече стимули за електроавтомобилите?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Светът е бизнес“ може да видите тук.


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026
преди 4 години Браво, най-накрая нещо смислено по темата ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар