България е предимно пазар на употребявани автомобили, а пандемията засили тази тенденция. Това заяви Асен Асенов, изпълнителен директор на "Авто Юнион", в предаването “Бизнес старт” по Bloomberg TV Bulgaria.
„Преди пандемията съотношението между нови и употребявани автомобили беше 1:5, сега то е 1:7. Нагласите на потребителите се промениха и те са към по-употребявани автомобили, които са и по-евтини”, каза Асенов. Сред причините за това са и липсата на стимули за покупката на нов автомобил у нас, както и липсата на технически прегледи, които да спират от движение някои автомобили.
Според Асенов положителна тенденция е, че все повече хора вече се обръщат към компаниите за продажба на нови автомобили, които имат сегменти за сертифицирани употребявани коли с “малък пробег, доказана история и проверени”.
“Българският пазар на нови автомобили падна с 37% през мината година в сравнение с 24-процентен спад за Европейския съюз. Пазарът на нови автомобили у нас не е толкова стабилен, колкото в Западна Европа”, коментира той.
Асенов отбеляза, че през миналата година намаляват и корпоративните продажби, които иначе държат около 70-процентен дял от пазара на нови автомобили, отчасти заради дистанционната работа.
Той добави, че слабите очаквания за туристическия сезон у нас се отразяват значително на автомобилния сектор заради пониженото търсене на коли за отдаване под наем и заради по-слабите приходи на заетите в туризма в края на сезона. “Пазарът у нас изостава значително и е далеч от пълно възстановяване”, смята Асенов.
Луксозните спортни коли не се вписват в пътната ни инфраструктура. Спортният автомобил обаче не е единственият, който ползват клиентите на Ferrari в повечето случаи.
"Профилът на купувачите на луксозни автомобили у нас е идентичен - това са хора с дебели банкови сметки. Има и колекционери", коментира гостът.
По думите му купувачите на луксозни автомобили у нас са обикновено собственици на среден или голям бизнес със стабилни доходи, хора на мениджърски позиции, хора, развили и продали свой бизнес, напоследък все по-често и представители на ИТ сектора.
Гостът разказа и за работата на компанията с Ferrari за създаването на представителство на автопроизводителя у нас.
Повече по темата вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026