Франция рискува да загуби 25% от всички работни места, свързани с автомобилната индустрия, докато страната се опитва да не изостава в прехода към електрическа мобилност, съобщава Bloomberg.
Френската автомобилна индустрия - дом на автомобилните марки Peugeot, Citroen и Renault - може да се сблъска със ситуация, при която 100 000 работни места от всичките 400 000 ще бъдат изгубени през следващото десетилетие заради постепенното премахване на двигателите с вътрешно горене и налагането на автомобили с алтернативно задвижване, посочва Люк Шател, ръководител на автомобилното лоби в страната La Plateforme Automobile.
Шател разкритикува високите производствени разходи и изтъква, че правителството ще трябва да помогне на автомобилните концерни и производителите на автомобилни компоненти по отношение на разходите за прехода. PFA изчислява, че в рамките на пет години индустрията ще се нуждае от приблизително 17 млрд. евро.
„Все още не сме решили проблема с конкурентоспособността“, коментира Шател по време на индустриална конференция във вторник, отбелязвайки, че сглобяването на автомобили е значително по-евтино във Франция, отколкото в Испания и Източна Европа.
Натискът върху автомобилни производители като Renault SA и Stellantis NV, собственик на френските марки Peugeot и Citroen, попада във фокуса на дискусията, след като електрическият Model 3 на Tesla Inc. надмина всички свои конвенционални конкуренти по продажби в Европа за септември.
Разходите за труд във френската индустрия са с 30% по-ниски от общите за Европа, докато производствените разходи са с една пета по-високи, според изказване на главния изпълнителен директор на Renault Лука де Мео.
Компанията планира да спре производството на автомобили във фабриката си близо до Париж през следващите няколко години.
Държавният глава Еманюел Макрон, който го очакват избори следващата година, се стреми да покаже, че може да прекрати индустриалния упадък на Франция и да насочи страната отново към развитие. По-рано този месец той разкри план на стойност 30 милиарда евро, който включва целта за производство на 2 милиона електрически и хибридни превозни средства.
Renault, чийто най-силен акционер е френското правителство, създава център за производство на електрически превозни средства в Северна Франция, включително завод за батерии. Макар че автомобилният концерн също така обеща да произведе 700 000 автомобила в страната до средата на десетилетието, той иска да съкрати приблизително 6600 работни места на местно ниво. Компанията е произвела 686 000 автомобила във Франция през 2019 г. и 514 000 през 2020 г.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба
Защо Германия иска развод с Китай
Дженифър Анистън ще прекара Коледа с новия си
Марго Роби разкри защо не говори много за сина си