Tesla Inc. може да разкрие местонахождението на своите планирани нови производствени съоръжения до края на годината, заяви главният изпълнителен директор на концерна Илон Мъск. Американският производител на електромобили успя да повиши производството до рекордно високи нива в своите действащи гигафабрики в Калифорния, САЩ, и Шанхай, Китай, през миналата година въпреки недостига на полупроводници. Компанията планира да продължи с увеличението на своите мощности на фона на амбициозните цели за продажбите, докато се подготвя да въведе в експлоатация новите съоръжения в Тексас и Германия, пише Automotive News Europe.
„През 2022 г. веригите на доставка ще продължат да бъдат основният ограничител на продукцията във всички заводи“, изтъква Мъск по време на обявяването на последния тримесечен отчет през миналата седмица. „Въпреки това ние очакваме значителен растеж през 2022 г. спрямо 2021 г.“, добавя той.
Доставките на Tesla са нараснали с 87% до 936 хил. електромобила през миналата година. Cox Automotive изчислява, че само в САЩ компанията е доставила около 350 хил. превозни средства. Ако тези данни бъдат потвърдени от Tesla, концернът ще изпревари германската група BMW като най-големият производител на луксозни автомобили в страната. През 2021 г. BMW записа 336 644 продажби в САЩ, най-големия ѝ автомобилен пазар по стойност на продажбите.
„Вече не трябва да има съмнение относно жизнеспособността и рентабилността на електрическите превозни средства“, изтъкват от Tesla, добавяйки, че е постигнала по-висок оперативен марж от глобалните автомобилни концерни, които все още разчитат предимно на двигателите с вътрешно горене.
Според Мъск новите фабрики на компанията в Остин и Берлин вече се подготвят за търговско производство, след като стартираха тестовите операции. Tesla също така заяви, че може да успее да увеличи производството в завода си във Фримонт, Калифорния, до над 600 хил. автомобила годишно.
Производителят все още чака окончателното одобрение за производство за своя завод край Берлин. Продукцията от това съоръжение ще бъде насочена изцяло към Европа.
Компанията вече обмисля локациите за новите си заводи, тъй като се стреми да поддържа дистанция като лидер в сегмента пред своите конкуренти.
По думите на Мъск Tesla може да обяви местонахожденията на бъдещите си фабрики до края на годината.
Според Тони Саконаги от Bernstein предвидения ръст в производствения капацитет на концерна ще предостави възможност за изграждане на повече от 3 млн. електромобила годишно през 2024 г.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
преди 3 години Смешен си ти, човеченце тpoл. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Смешните електрокари, пък дори и на Брадва, са жалки и безпомощни в условията на Севера. При ниски температури, сериозно ниски температури, под -30 градуса, батерията губи над 40% от капацитета си. При още по-ниски температури положението става просто плачевно. Та да ме кандърдисват да мина на градски електрокар за южен град, благодаря, не желая да хвърля два чувала с каймета за едно недоносено луксозно возило. Бих предпочел да си паля пурата с банкноти. По-шик е. отговор Сигнализирай за неуместен коментар