Автомобилните производители и анализаторите често се чудят кога растежът при продажбите на електрически автомобили в САЩ ще се ускори след години на сравнително мудно увеличение. В Китай и Европа този преломен момент вероятно вече е настъпил, пише Bloomberg.
И европейският, и китайският пазар изглежда са достигнали през последните две години точката, след която няма връщане назад към двигателя с вътрешно горене, посочва Александра О’Донован, ръководител на отдела по електрическа мобилност в BloombergNEF (BNEF). И на двата пазара делът на електромобилите достига или надхвърля 4% от общите продажби на нови превозни средства към края на 2019 г. През 2021 г. този дял се увеличава съответно до 15% за Китай и 20% в Европа.
BNEF не е очаквал толкова бърз растеж, признава О’Донован. Опитвайки се да разбере защо прогнозите на анализаторите се разминават, тя посочва, че в крайна сметка те са осъзнали, че потребителското търсене в Китай и в Европа в момента движи продажбите, а не единствено държавната политика с фокус върху борбата с изменението на климата. В Китай са продадени общо 3,3 млн. нови електрически коли, докато в Европа обемите достигат 2,3 млн. автомобила с батерии.
„Направи ни впечатление, че тези два пазара са достигнали своите преломни точки“, изтъква О’Донован на годишната среща на BNEF в Сан Франциско. "Това, което знаем сега, е, че тази точка е премината, когато потребителите проявят интерес към електрическите автомобили", добавя тя.
Според О’Донован това се случва, когато делът на електромобилите достигне 10% от общите продажби на нови превозни средства.
По думите ѝ сред следващите пазари, които ще достигнат този преломен момент, попада Южна Корея, където продажбите вече минават границата от 10% през третото тримесечие на миналата година. В същото време делът на електромобилите в Северна Америка не успява да достигне 8%, въпреки че расте, добавя тя.
Въпреки че САЩ изостават в налагането на електромобилите, именно една американска компания владее глобалния пазар, като 2021 г. стана четвъртата поредна година, в която този производител оглавява световните продажби на електрически коли. Водената от милиардера Илон Мъск Tesla Inc. успя да достави 936 хил. електромобила в глобален мащаб през миналата година, което представлява ръст от 87% на годишна база, изпреварвайки с голяма разлика втория BYD. Китайският автопроизводител записа впечатляващите 593 878 продажби на електрически коли, като основният двигател тук остава родният пазар. Интересно е да се отбележи, че от въпросните 936 хил. електромобила Tesla е произвела около 470 хил. в своя завод в Шанхай, Китай.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
преди 3 години "...И европейският, и китайският пазар изглежда са достигнали през последните две години точката, след която няма връщане назад към двигателя с вътрешно горене, посочва Александра ОДонован"Доколко това наистина е така, ще се разбере,когато намалеят или отпаднат държавните субсидии за покупки на електромобили. отговор Сигнализирай за неуместен коментар