IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбите на нови автомобили в АСЕАН нарастват за първи път от 3 години

Общите продажби в региона достигат 2,79 милиона превозни средства през 2021 г.

11:41 | 07.02.22 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Yen Duong/Bloomberg</em></p>

Снимка: Yen Duong/Bloomberg

Общите продажби на нови автомобили в шестте основни икономики на Асоциацията на страните от Югоизточна Азия (АСЕАН) нараснаха за първи път от три години през 2021 г. благодарение на рязкото увеличение на продажбите в Индонезия и облекчаването на коронавирусните мерки през втората половина на годината, съобщава Nikkei Asia Review.

Продажбите на нови автомобили в Индонезия, Тайланд, Малайзия, Виетнам, Филипините и Сингапур достигат 2,79 милиона превозни средства през миналата година, което е с 14% повече спрямо 2020 г.

Лидер е Индонезия с ръст на регистрациите от 67%. 

Въпреки силното представяне общите обеми остават с около 20% по-малки в сравнение с данните през 2019 г. Възстановяването на пазара не успя да набере инерция поради продължителните ограничения срещу разпространението на новите щамове на коронавируса в региона и заради производствените затруднения, причинени от недостига на полупроводници.

Индонезия изпревари Тайланд по продажби, превръщайки се в най-големия пазар за нови автомобили сред шестте страни, с продажби от 887 202 превозни средства благодарение на данъчните облекчения, въведени от правителството за повишаване на търсенето миналия март.

Японският концерн Toyota Motor Corp., чийто пазарен дял в Индонезия надхвърля 30%, допълнително затвърди своето присъствие в страната, пускайки нова версия на своя популярен автомобил Avanza миналия ноември. Daihatsu Motor и Mitsubishi Motors също увеличиха своите дялове, заемайки съответно второ и трето място на пазара.

Въпреки че данъчните облекчения трябваше да приключат в края на миналата година, индонезийското правителство удължи някои от тях до края на март. Преди това решение Асоциацията на индонезийските автомобилни индустрии сподели прогнозата, че продажбите на нови автомобили през 2022 г. ще достигнат 900 хил. автомобила. Сега вниманието ще се съсредоточи върху това дали стимулите ще позволят на пазара да се върне към предпандемичните нива.

АСЕАН АСЕАН

В Тайланд продажбите на нови автомобили спадат за трета поредна година с 4 на сто до 759 119 автомобила. През първото полугодие регистрациите нараснаха на годишна база, но загубиха инерция след блокадата на Банкок и на други градове през юли заради новите огнища на коронавируса.

Toyota, която е лидер и в Тайланд, очаква общите продажби на пазара да достигнат 860 хил. през 2022 г.

Тайландската автомобилна индустрия "постепенно се движи към нормализиране", посочва Нориаки Ямашита, президент на Toyota Motor Thailand. Но като се има предвид отслабената покупателна способност на потребителите на фона на продължителната COVID криза, е малко вероятно продажбите да се върнат до нивата от 2019 г. преди 2023 г.

В Малайзия автомобилният пазар се свива за втора поредна година, като продажбите намаляват с 4% до 508 911 броя. Националната блокада през юни доведе до почти пълно замразяване на автомобилния пазар.

Perodua, малайзийски автомобилен производител с най-голям пазарен дял в страната, отчете 14-процентен спад при продажбите заради недостига на чипове.

Очаква се през тази година продажбите в Малайзия да достигнат 600 хил. броя, достигайки нивото от 2019 г., според Малайзийската автомобилна асоциация.

И във Виетнам, и във Филипините продажбите нарастват за първи път от две години, отбелязвайки увеличение от съответно 3% и 16% до 300 хил. и 280 хил. автомобила. През 2020 и 2021 г. Виетнам беше четвъртият по големина пазар на нови автомобили в Югоизточна Азия, позиция, която дълго време принадлежеше на Филипините.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:47 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още