Инцидентът с товарния кораб, превозващ около 4000 превозни средства на Volkswagen Group, който се запали миналата седмица, ще коства на германския автомобилен концерн поне 155 млн. долара, съобщава Bloomberg.
От приблизително 438 млн. долара обща стойност на стоките на борда на Felicity Ace, който избухна в пламъци край бреговете на португалските Азорски острови, 401 млн. долара е стойността на автомобилите, изчислява консултантската фирма Russell Group.
Корабът е бил натоварен с модели на Volkswagen, Porsche, Audi, Bentley и Lamborghini.
Mitsui OSK Lines Ltd, операторът на Felicity Ace, заяви на уебсайта си, че се очаква два големи влекача с противопожарно оборудване да пристигнат в понеделник сутринта местно време, за да започнат да гасят пожара.
Не е потвърдено изтичане на гориво и корабът остава стабилен, съобщават от транспортната компания.
Изчисленията на Russell Group се базират на сценарий, при който всички автомобили на кораба са изгорели. Според компанията стойността на всички автомобили без тези на Volkswagen достига 246 млн. долара.
Американският икономист Патрик Андерсън първоначално изчисли, че първоначалната загуба може да достигне 255 млн. долара, но след това той преразгледа оценката си в посока нагоре до 282 млн. долара.
„Тези суми не включват загубата надолу по веригата при дилърите“, посочва Андерсън. „Те също така не включват никакви спасителни, екологични или други разходи, нито самия кораб, нито заплатите на екипажа или разходите за португалците, които са участвали в спасителната мисия“, добавя икономистът.
Корабът е с дължина 198 метра и с ширина 32 метра. Изграден е през 2005 г. и плава под панамски флаг.


Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица