Автомобилният производител Stellantis направи силен старт през своята първа година, откакто беше сформиран чрез сливането между Fiat Chrysler и PSA през януари 2021 г., отчитайки приходи и печалба за миналата година, които надхвърлят собствените му очаквания, съобщава Ройтерс. На фона на силното си представяне концернът заяви, че очаква двуцифрен ръст на оперативната печалба за 2022 г.
Групата отчете марж на оперативната печалба за 2021 г. от 11,8%, което е над целта ѝ от около 10% благодарение на напредъка по отношение на синергията, която е генерирала около 3,2 млрд. евро под формата на кеш.
„Рекордните резултати доказват, че Stellantis е добре позиционирана, дори и в най-несигурната пазарна среда“, изтъква главният изпълнителен директор на компанията Карлос Таварес.
През следващата седмица той ще представи подробен бизнес план на групата.
Stellantis се ориентира към двуцифрен марж и за тази година. Рентабилността на операциите ѝ в Северна Америка нарасна до рекордните 16,3% за миналата година.
Резултатите за 2021 г. „съществено“ надхвърлят очакванията, като насоките за тази година се основават на разумна пазарна перспектива, изтъква анализаторът на Banca Intesa Моника Босио.
Главният финансов директор на групата Ричард Палмър посочи пред журналисти, че паричните синергии, отчетени през миналата година, показват, че Stellantis а се насочва към предсрочно изпълнение на своите цени, достигайки 80% от целта за спестяване на разходите от 5 млрд. евро до 2024 г.
По думите на Палмър инфлацията при суровините ще остане проблем за индустрията през тази година, докато недостигът на полупроводници, който коства на групата около 20% от планираното производство през 2021 г., е достигнал връх през третото тримесечие на миналата година.
Според Палмър Stellantis няма значителна пряка експозиция спрямо Русия, която е засегната от международните икономически санкции заради действията ѝ срещу Украйна.
„Разполагаме с гъвкаво производство“, изтъква Палмър, добавяйки: „Уверени сме, че можем да управляваме кризата в Русия“.
Групата, която генерира индустриален свободен паричен поток от над 6 млрд. евро през миналата година, предложи да изплати 3,3 милиарда евро дивидент, равняващ се на 1,05 евро на акция.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ