Автомобилният производител Stellantis направи силен старт през своята първа година, откакто беше сформиран чрез сливането между Fiat Chrysler и PSA през януари 2021 г., отчитайки приходи и печалба за миналата година, които надхвърлят собствените му очаквания, съобщава Ройтерс. На фона на силното си представяне концернът заяви, че очаква двуцифрен ръст на оперативната печалба за 2022 г.
Групата отчете марж на оперативната печалба за 2021 г. от 11,8%, което е над целта ѝ от около 10% благодарение на напредъка по отношение на синергията, която е генерирала около 3,2 млрд. евро под формата на кеш.
„Рекордните резултати доказват, че Stellantis е добре позиционирана, дори и в най-несигурната пазарна среда“, изтъква главният изпълнителен директор на компанията Карлос Таварес.
През следващата седмица той ще представи подробен бизнес план на групата.
Stellantis се ориентира към двуцифрен марж и за тази година. Рентабилността на операциите ѝ в Северна Америка нарасна до рекордните 16,3% за миналата година.
Резултатите за 2021 г. „съществено“ надхвърлят очакванията, като насоките за тази година се основават на разумна пазарна перспектива, изтъква анализаторът на Banca Intesa Моника Босио.
Главният финансов директор на групата Ричард Палмър посочи пред журналисти, че паричните синергии, отчетени през миналата година, показват, че Stellantis а се насочва към предсрочно изпълнение на своите цени, достигайки 80% от целта за спестяване на разходите от 5 млрд. евро до 2024 г.
По думите на Палмър инфлацията при суровините ще остане проблем за индустрията през тази година, докато недостигът на полупроводници, който коства на групата около 20% от планираното производство през 2021 г., е достигнал връх през третото тримесечие на миналата година.
Според Палмър Stellantis няма значителна пряка експозиция спрямо Русия, която е засегната от международните икономически санкции заради действията ѝ срещу Украйна.
„Разполагаме с гъвкаво производство“, изтъква Палмър, добавяйки: „Уверени сме, че можем да управляваме кризата в Русия“.
Групата, която генерира индустриален свободен паричен поток от над 6 млрд. евро през миналата година, предложи да изплати 3,3 милиарда евро дивидент, равняващ се на 1,05 евро на акция.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари