IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tesla се насочва към първо съдебно дело с жури заради катастрофа от 2018 г.

Компанията е обвинена в небрежност при демонтирането на ограничител на скоростта и в дефект в дизайна на батерията

14:05 | 12.05.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Американската Tesla Inc. не може да избегне съдебен процес, свързан с твърдения, че производителят на електромобили е отговорен за смъртта на тийнейджър във Флорида, който катастрофира с Model S, удряйки се в стена, докато се движи със скорост от над 180 км/ч през 2018 г., съобщава Bloomberg.

Решението на федерален съдия проправя пътя за съдебен процес през юли, като това ще бъде първият път, когато Tesla ще се изправи пред жури в съдебен спор за автомобилна катастрофа. Концернът се сблъсква с вълна от съдебни дела заради поредица от инциденти, които привличат вниманието на американския регулатор за безопасност по пътищата. 

18-годишният Барет Райли се намира зад волана на Model S, притежание на неговия баща, когато губи контрол над превозното средство и се врязва в бетонна стена на къща във Форт Лодърдейл. Заради сблъсъка автомобилът избухва в пламъци. Райли и неговият приятел, който седи на седалката до шофьора, загиват.

Бащата, Джеймс Райли, твърди в съдебно дело, че Tesla е проявила небрежност относно премахването на устройство за ограничаване на скоростта в колата, след като съпругата му е поискала да бъде инсталирано такова. Устройството е проектирано да ограничи скоростта на автомобила до около 130 км/ч.

Семейството също така твърди, че Барет е можел да оцелее след удара от катастрофата, но е загубил живота си поради пожара, който се приписва на дефектен дизайн на батерията.

„С нетърпение очакваме да продължим процеса по това важно дело срещу Tesla“, посочва Къртис Майнър, адвокат, представляващ семейство Райли. Защитникът на Tesla, Уенди Лумиш, не отговори на молбата за коментар.

В своя защита компанията заяви, че ограничителят на скоростта е премахнат по инструкции на Барет Райли, когато той пристига в местното представителство на Tesla, където се обслужва колата.

Tesla също така твърди, че възпламеняването на автомобила не е необичайно последствие от катастрофа и че семейство Райли нямат доказателство, че дефектът на батерията е причина за пожара.

Съдия Алисия Вале отхвърли искането на Tesla за прекратяване на делото поради твърдения, че компанията е действала небрежно относно ограничителя на скоростта, както и заради дефекта при батерията.

Вале установява, че семейство Райли са доказали, че премахването на ограничителя на скоростта без съгласие или предизвестие може да е оказало влияние върху събитията в случая.

Журито ще трябва да реши дали батерията на автомобила е била дефектна въз основа на констатация на експерт, нает от семейство Райли, че в дизайна ѝ липсват определени огнеупорни материали, посочва съдията.

Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) заключи през 2019 г., след като разследва катастрофата, че Барет Райли и неговият спътник на предната седалка са загинали в резултат на пожара. Пътникът, който се намира на задната седалка, оцелява въпреки множество фрактури.

Катастрофата е една от няколкото, разглеждани от регулатора, при които е констатирано възпламеняване на литиево-йонната батерия, интегрирана в Tesla. Понякога се случва батерията да се възпламени часове или дни след дадена катастрофа, като гасенето им е изключително трудно.

Последна актуализация: 10:58 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още