Stellantis дава право на избор на някои работници в своя завод в Крагуевац, Сърбия – да се преместят за две години в чужбина, за да се преквалифицират в производството на електромобили, или да изгубят своето работно място, съобщава Automotive News Europe.
Не е ясно на колко от работниците във фабриката ще се предостави подобен избор. В Крагуевац работят около 2000 души.
През април сръбското правителство и Stellantis подписаха сделка в размер на 190 млн. евро за производство на електромобили в завода. Сърбия се ангажира да инвестира 48 млн. евро в проекта.
Според Stellantis част от подготовката за стартиране на производството на електрически превозни средства в съоръжението през 2024 г. е свързана с преквалификацията на някои служители, която ще се извърши в един от заводите на концерна в Европа.
„Първите резултати са обнадеждаващи, през първата седмица цели 25 процента от служителите изразиха готовност за работа в чужбина, а повече от 100 колеги приеха да работят в други заводи на Stellantis в Европа“, изтъква компанията, добавяйки: „В следващите дни ще бъдат проведени индивидуални интервюта“.
Саша Джорджевич, ръководител на синдиката в завода, заяви, че е погрешно да се принуждават работниците да избират между работа в чужбина и напускане на работното място.
„Сърбия каза, че ще участва в инвестицията с 48 млн. евро и не е честно да използва тези пари, за да уволни гражданите си или да ги премести в чужбина“, посочва Джорджевич.
Според него идеята за преквалификация трябва да се извърши на доброволни начала и въз основа на сръбските закони.
Stellantis не дава подробности за това кое превозно средство ще бъде сглобявано в завода, но главният изпълнителен директор Карлос Таварес заяви миналия месец, че платформата ще "пасне идеално" на превозни средства от малкия и компактния сегмент.
„Тази нова платформа за електрически превозни средства ще пасне идеално на продукти от категории A, B и C и ще подобри ефикасните и чистите решения за градска мобилност в рамките на нашите марки“, посочва Таварес.
Според медиите вторият електромобил, който може да бъде изграждан в Крагуевац, е електрическата версия на Panda.
Сръбското правителство държи 33% дял във фабриката, която в миналото е произвеждала автомобилите „Юго“.


Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”