Японският автоконцерн Honda Motor Co. и технологичният гигант Sony Corp. подписаха споразумение за създаване на съвместно предприятие за електрически превозни средства с „висока добавена стойност“ под името Sony Honda Mobility, което ще предостави „ново поколение мобилност и услуги“, съобщава Automotive News.
Този ход, обявен по-рано в четвъртък, обединява две емблематични японски марки от две от най-важните индустрии в страната: автомобилната и високите технологии.
Компанията, в която Honda и Sony ще имат равни дялове, ще бъде създадена тази година с цел разработване и продажби на електромобили и предоставяне на услуги за мобилност през 2025 г.
Сделката все още подлежи на регулаторно одобрение.
Ясухиде Мизуно, управляващ директор в Honda, ще изпълнява ролята на председател и главен изпълнителен директор в новата компания. Мизуно преди отговаряше за автомобилните операции в Honda.
Изуми Каваниши, вицепрезидент на Sony, ще бъде президент и главен оперативен директор в Sony Honda Mobility.
Съвместното предприятие, което ще бъде базирано в Токио, ще съчетае опита на Honda в проектирането и производството на превозни средства със силните страни на Sony в областта на изображенията, сензорите, телекомуникациите и развлеченията, споделят компаниите.
Споразумението е предхождано от меморандум за разбирателство, който Honda и Sony обявиха през март. Очаква се новата компания да продава своите превозни средства в Европа, САЩ и Япония.
Изпълнителният директор на Honda Тошихиро Мибе посочва, че първоначално Sony Honda Mobility ще бъде с малки размери, но представлява важна стъпка в изпробването и развитието на нови бизнес модели.
„В новата компания ще се стремим да създадем нова стойност чрез сливането, предизвикано от комбинацията от нашите различни индустрии“, изтъква Мибе.
Honda, която се намира в разгара на радикална корпоративна промяна, заяви през април, че ще инвестира 5 трлн. йени (37,16 млрд. долара) през следващите 10 години в електрификация, пускайки в продажба общо 30 напълно електрически модела и ще изгради производствен капацитет за 2 млн. електрически коли до края на десетилетието.
През март Honda издаде зелени облигации на стойност 2,75 млрд. долара, които възнамерява да използва за финансиране на разработването и производството на електромобили и коли с водородни горивни клетки. Компанията обяви, че ще обмисли емитирането на още зелен дълг, за да покрие част от разходите си около електрификацията, въпреки че ще трябва да оцени по-подробно бюджета и графика.
През януари Sony заяви, че планира да разработи нов бизнес с електрически превозни средства, който ще генерира приходи от услуги, включително от софтуерни актуализации и медийно съдържание.


Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Мощно земетресение между Аляска и Канада
Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия