Китайският производител на електрически автомобили Nio Inc. се стабилизира финансово след проблемите с ликвидността в началото на пандемията от коронавирус. „Nio разполага с около 8 млрд. долара в брой, така че сме добре финансирани“ ,изтъква вицепрезидентът на групата Хю Зан Джан в интервю за Automobilwoche.
Според Джан продажбите на компанията отново нарастват. „Nio достави почти 13 хил. превозни средства през юни, което представлява ръст от 60% в сравнение със същия период на миналата година. Това е рекорд в рамките на един месец. Увеличението за второто тримесечие възлиза на 14,4% до 25 хил. автомобила.
Nio е успяла да продаде повече от 200 хил. превозни средства от своето основаване. В момента компанията разполага с общ годишен производствен капацитет от 600 хил. електрически коли в лицето на своите два завода в Китай.
В момента Nio няма планове за изграждане на допълнителен завод в Европа.
Сега на дневен ред пред ръководството на концерна е експанзията в европейския пазар. Германия е първата страна в континентална Европа, в която Nio ще навлезе, след като компанията започна продажби в Норвегия през есента на 2021 г. Следват Нидерландия, Швеция и Дания.
„Ще започнем с Германия, като през четвъртото тримесечие ще пуснем там нашето първо превозно средство, седана ET7“, посочват от компанията.
Nio обаче продължава да изпитва проблеми, характерни за своите конкуренти – най-вече с поскъпването на суровините.
„Цените на батерийните клетки се повишиха и всеки трябва да се справи с това“, изтъква концернът.
Nio работи "много интензивно" върху доставката на полупроводници от две години насам. Компанията беше засегната и от коронавирусните мерки в Шанхай, които бяха облекчени впоследствие.
Навлизането в Германия обаче е белязано от други препятствия. През юни германската марка луксозни автомобили Audi, част от групата на Volkswagen, заведе дело в съда в Мюнхен срещу китайския концерн заради предполагаемо нарушение на правата върху търговската марка Audi, според Handelsblatt. Според германците решението на Nio да кръсти своите електромобили ES6 и ES8 нарушава правата на Audi по отношение на неговите модели S6 и S8.
Отделно, Nio се сблъска с разследване в САЩ от страна на Комисията за ценни книжа и борси (SEC) относно счетоводните практики на компанията.
Nio действа по-предпазливо при първите си публични изяви в Германия. Автомобилите от Китай вече се показват на търговски конференции за автомобили. А за да бъде в безопасност, Nio премахва обозначенията на типовете на спорните SUV автомобили.
Стартирането на продажбите в Германия е планирано за четвъртото тримесечие. Първоначално на пазара ще бъде пуснат само ET7 - седан, сравним с Mercedes E-Class или BMW Серия 5. Не се планира засега продажба на двата SUV модела, срещу чието типово обозначение Audi предприема съдебните действия.


Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рама
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век