Rolls-Royce Holdings избра ветерана от петролната индустрия Туфан Ергинбилгич за следващия си главен изпълнителен директор, заменяйки Уорън Ийст, когато той се оттегли в края на годината, съобщава Bloomberg.
62-годишният Ергинбилгич е прекарал 20 години в BP, а в последната си роля, преди да напусне през 2020 г., е управлявал бизнеса на компанията, свързан с рафинирането, нефтохимикалите и сервизните станции, каза базираната в Лондон Rolls-Royce в изявление от вторник. В момента той е партньор в компанията за частни инвестиции Global Infrastructure Partners.
Акциите на Rolls-Royce останаха почти без промяна по време на ранната търговия в Лондон. Цената им спадна, след като компанията обяви, че Ийст се оттегля, а понижението им от началото на годината е 25%.
Компанията заяви през февруари, че Ийст ще напусне в края на 2022 г. след над 7 години начело, през които ръководи производителя на самолетни двигатели през трудния период вследствие на пандемията от Covid-19.
Ергинбилгич ще поеме новата си роля от 1 януари. Той ще получава по-голяма заплата от предшественика си, с базова заплата от 1,25 млн. паунда спрямо 968 хил. паунда за Ийст през 2022 г. Освен това той ще получи два транша с акции, всеки на стойност 3,75 млн. паунда към датата на отпускане, които ще бъдат предоставени през 2027 и 2028 г.
Назначението продължава практиката на британския производител да наема хора извън авиоиндустрията, за да запълва топ управленски позиции. Ийст, който управляваше компанията, докато се бореше с проблеми като надеждност на двигателя, мащабни съкращения на работни места и коронавируса, се присъедини към Rolls-Royce от британския производител на чипове ARM Holdings.
Председателят на Rolls-Royce Анита Грю по-рано заяви, че няма нужда новият главен изпълнителен директор да има опит в аерокосмическата сфера, но трябва да покаже способност да отключва стойност от различни бизнес сегменти след удара върху рентабилността през пандемията. Rolls-Royce е изправена и пред предизвикателството да модернизира бизнес, който исторически е фокусиран върху газовите турбини, тъй като бъдещите самолети ще бъдат задвижвани от електричество или водород.
Ергинбилгич напусна BP на фона на по-широки управленски сътресения в началото на 2020 г. Под негово управление подразделението, което управляваше, се разшири на нови пазари, например зареждане на електрически превозни средства, се казваше в информация от компанията по онова време.


Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан