Високите цени на електроенергията в Германия все по-силно притискат компаниите в страната, а помрачените бизнес перспективи вещаят една тежка зима и трудна 2023 г., предупреждава в ново проучване Германската индустриално-търговска камара (DIHK), цитирана от Automobilwoche.
Според DIHK 16 на сто от производителите в ключовата автомобилна индустрия в Германия вече са намалили производството си, а 17 процента от тях дори обмислят да преместят дейността си извън страната.
DIHK извършва анализ на бизнеса, като проучването първоначално е публикувано от Handelsblatt.
Около 85% от анкетираните предприятия в Германия приемат цените на енергията и суровините като сериозен риск за тяхната дейност, като това е най-големият дял в подобно проучване на DIHK от 1985 г.
Автомобилната индустрия е тясно свързана със състоянието на германската икономика. В тази връзка много компании от сектора вече усещат сътресенията, предизвикани от енергийната криза и покачващите се цени.
В писмо на генералния мениджър на DIHK Мартин Ванслебен до ръководителите на индустриалните и търговските камари се посочва: „За нас вече свети червената лампа, защото виждаме как нараства скоростта, с която финансовата ситуация в компаниите се влошава".
По адрес на федералното правителство Ванслебен изтъква, че състоянието на германската икономика е „драматично – последователно управление на кризи, като по-бързите действия сега са абсолютно необходими“.
Междувременно бизнес очакванията в автомобилния бранш се сринаха. Само 10 процента от компаниите очакват стабилизиране на бизнеса през следващите дванадесет месеца. Половината дружества отбелязват отрицателни бизнес очаквания. 95 на сто от компаниите определят високите цени на суровините и енергията като най-голям бизнес риск. Две на всеки пет автомобилни компании споделят за нестабилно финансово състояние, докато при доставчиците ситуацията изглежда още по-мрачна – близо половината от анкетираните компании в този сектор посочват, че се сблъскват с финансови препятствия поради повишените разходи.
„Дори по време на пандемията от коронавирус и финансовата криза делът на оптимистите беше по-голям от 10%“, изтъква Ванслебен.
Въпреки че първото полугодие предостави известна светлина по отношение на икономиката заради премахването на коронавирусните мерки, „тези импулси на растеж бяха изядени от кризата с цените на енергията, инфлацията и мрачната икономическа перспектива в продължение на месеци“, добавя Ванслебен. По думите му германската икономика е изправена не само пред по-тежка зима, но и пред трудна следваща година.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 3 години До: v_tin не ве... мрънкат за държавна подкрепа, щото коледния им бонус ще е нисък! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години отрицателни бизнес очаквания- това на старобългарски какво ще рече- може би рецесия??? Защо не пишете нормално и не назовавате нещата с истинските им имена НА БЪЛГАРСКИ отговор Сигнализирай за неуместен коментар