Шведският електромобилен концерн Polestar отчете по-малка от очакваното оперативна загуба за третото тримесечие, а приходите му нарастват двойно на фона на затягането на разходите, съобщава Ройтерс. Въпреки това компанията предупреди, че по-високите разходи за суровини ще натежат върху представянето ѝ и през последните месеци на годината.
Polestar, която е основана от китайската Geely и шведската Volvo Cars, отчете оперативна загуба в размер на 196,4 млн. долара, което представлява спад от регистрираната загуба преди година от 292,9 млн. долара.
В същото време приходите на компанията нарастват до 435,4 млн. долара от 212,9 млн. долара година по-рано.
Polestar, която излезе на борсата Nasdaq през юни чрез сливане с компания със специално предназначение (SPAC), обяви, че нарастващите разходи за суровини, използвани при производството на батерии, все още не са се отразили на представянето ѝ, тъй като концернът компенсира това със сключените договори за доставка.
Главният финансов директор Йохан Малмквист заяви, че Polestar ще се сблъска с по-високи разходи през четвъртото тримесечие. Покачването на цените на превозните средства ще компенсира само частично въпросните разходи, изтъква Малмквист. По думите му компанията се подготвя да увеличи допълнително цените на автомобилите.
Според Малмквист голяма част от по-високите разходи е свързана с Китай и неблагоприятните валутни курсове, които удариха Polestar през третото тримесечие. Това ще продължи до края на годината, добавя той.
Главният изпълнителен директор на Polestar Томас Ингенлат. Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg
Проблемите във веригата на доставки, включително дефицита на полупроводници, затрудняват допълнително автопроизводителите относно изпълнението на техните цели.
Polestar е напът да достави 50 000 коли през 2022 г., изтъква главният изпълнителен директор Томас Ингенлат.
Компанията е доставила 9215 автомобила през третото тримесечие, докато доставките за първите девет месеца нарастват със 100% на годишна база до около 30 400 автомобила.
Ингенлат споделя, че останалите 20 хил. коли, необходими за постигане на целта, вече са произведени.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп