Инвестициите в индустриални проекти в Германия и Европейския съюз (ЕС), като фабрики за батерии, ще бъдат неосъществими, ако политиците в региона не успеят да наложат контрол върху нарастващите цени на енергията в дългосрочен план, предупреди главният изпълнителен директор на германската автомобилна марка Volkswagen AG Томас Шефер, цитиран от Bloomberg.
„Освен ако не успеем да намалим цените на енергията в Германия и Европа бързо и надеждно, инвестициите в енергоемко производство или в нови фабрики за батерийни клетки в Германия и ЕС ще бъдат практически нежизнеспособни“, пише Шефер в LinkedIn. „Създаването на стойност в тази област ще се случи другаде“, добавя той.
Рамките на индустриално-политическо сътрудничество, изготвени от френските и германските министри на икономиката миналата седмица, „не отговарят на ключови области и не отговарят на предвидените приоритети“, изтъква Шефер.
Енергийната криза в Европа засилва натиска върху това как регионът трябва да отговори на Закона за намаляване на инфлацията на САЩ, на борбата срещу климатичните промени и на разпоредбите, подписани през август от американския президент Джо Байдън, които целят да привлекат производството на електромобили в САЩ, за да се намали зависимостта от Китай по отношение на веригите на доставки.
Представители на ЕС заявиха, че програмата за субсидиране на Вашингтон нарушава правилата на Световната търговска организация (СТО) и дискриминира неамериканските компании.
Програмите на ЕС не се фокусират достатъчно върху „краткосрочното увеличаване, мащаба и индустриализация на производството“, подчертава Шефер, критикувайки това, което той нарича „остарели и бюрократични правила за държавна помощ“.
Volkswagen планира да разполага с шест фабрики за батерии в експлоатация в Европа до 2030 г. чрез своята компания за батерии PowerCo, която направи първа копка на такава фабрика в Германия през юли и обособи съвместно предприятие за 3 млрд. евро с Umicore през септември за производство на катоден материал.


Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”