Инвестициите в индустриални проекти в Германия и Европейския съюз (ЕС), като фабрики за батерии, ще бъдат неосъществими, ако политиците в региона не успеят да наложат контрол върху нарастващите цени на енергията в дългосрочен план, предупреди главният изпълнителен директор на германската автомобилна марка Volkswagen AG Томас Шефер, цитиран от Bloomberg.
„Освен ако не успеем да намалим цените на енергията в Германия и Европа бързо и надеждно, инвестициите в енергоемко производство или в нови фабрики за батерийни клетки в Германия и ЕС ще бъдат практически нежизнеспособни“, пише Шефер в LinkedIn. „Създаването на стойност в тази област ще се случи другаде“, добавя той.
Рамките на индустриално-политическо сътрудничество, изготвени от френските и германските министри на икономиката миналата седмица, „не отговарят на ключови области и не отговарят на предвидените приоритети“, изтъква Шефер.
Енергийната криза в Европа засилва натиска върху това как регионът трябва да отговори на Закона за намаляване на инфлацията на САЩ, на борбата срещу климатичните промени и на разпоредбите, подписани през август от американския президент Джо Байдън, които целят да привлекат производството на електромобили в САЩ, за да се намали зависимостта от Китай по отношение на веригите на доставки.
Представители на ЕС заявиха, че програмата за субсидиране на Вашингтон нарушава правилата на Световната търговска организация (СТО) и дискриминира неамериканските компании.
Програмите на ЕС не се фокусират достатъчно върху „краткосрочното увеличаване, мащаба и индустриализация на производството“, подчертава Шефер, критикувайки това, което той нарича „остарели и бюрократични правила за държавна помощ“.
Volkswagen планира да разполага с шест фабрики за батерии в експлоатация в Европа до 2030 г. чрез своята компания за батерии PowerCo, която направи първа копка на такава фабрика в Германия през юли и обособи съвместно предприятие за 3 млрд. евро с Umicore през септември за производство на катоден материал.


Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан