Германската автомобилна група Volkswagen Group предупреди, че нарастващите цени на енергията вече притискат търсенето на електромобили в Европа през последните месеци, въпреки че растежът в САЩ компенсира забавянето, съобщава Automotive News Europe.
Продажбите на електрически превозни средства в Европа продължават да растат, но са „загубили импулса си“, заяви Томас Шмал, главен изпълнителен директор на звеното на Volkswagen за компоненти.
Северноамериканският пазар „се развива малко по-бързо, отколкото очаквахме, през последните месеци“ в резултат на стимули като Закона за намаляване на инфлацията (IRA), добавя Шмал. Очаква се търсенето в Европа да се възстанови в средносрочен до дългосрочен план, изтъква още той.
Шмал и главният изпълнителен директор на Volkswagen Group Оливер Блуме говореха пред журналисти във вторник (13 декември), когато обявиха съвместно предприятие между германския концерн и дъщерното дружество на италианския енергиен гигант Enel Group за изграждане на супербързи зарядни станции.
Двете компании ще инвестират по 100 млн. евро в предприятието Ewiva, което ще изгради в Италия мрежа от зарядни станции с висока мощност до 2025 г.
Достъпността на електромобилите остава ключов проблем, тъй като разходите за суровини и батерии остават високи, а потребителите се сблъскват с покачващите се цени за електроенергията.
Алтернативна химия при батериите
Volkswagen търси алтернативи на установените химии при батериите, които макар да предлагат по-ниска ефективност, са придружени от по-ниски производствени разходи на фона на растящите цени на никела и кобалта.
Алтернативите могат да излязат на пазара веднага след 2026 г., изтъква Шмал.
„Това означава по-малки батерии, защото големите батерии в малките коли увеличават цената“, посочва Шмал, добавяйки: „Средностатистическият клиент изминава с кола 40 километра на ден, така че защо ви е необходим пробег от 500 километра?“.
Делът на електромобилите нарасна до 6,8% от общите продажби на Volkswagen през третото тримесечие. Продажбите на този тип задвижване нарасна на годишна база с 25% до 366 400 броя в рамките на компанията.
По-рано този месец Volkswagen обяви, че отлага плановете си за избор на локация за строежа на своята бъдеща фабрика за електромобилни батерии в Източна Европа на фона на несигурната икономическа среда.
„Volkswagen AG и неговият бизнес за батерии PowerCo непрекъснато разглеждат подходящи места за следващата си гигафабрика в Европа“, изтъква най-големия производител на елки коли в Европа в съобщение по имейл. „Засега не са взети решения, процесът на оценка продължава“, добавят от Volkswagen.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?