Продажбите на изцяло електрически коли на германската автомобилна компания Volkswagen AG нарастват през 2022 г. с 23,6% до около 330 хил. броя, съобщава концернът на своя сайт. Като цяло обаче доставките на марката, част от едноименната германска автомобилна група, отчитат спад от 6,8% до 4,56 млн. броя през 2022 г.
Компанията предупреждава, че натрупването на поръчки, които не могат да бъдат изпълнени поради логистични проблеми и недостиг на компоненти, ще продължи и през тази година. В Европа около 640 хил. клиенти са резервирали модели на VW през 2022 г., което представлява ръст от 18% спрямо 2021 г.
„Постигнахме стабиле резултат при продажбите през 2022 г. въпреки постоянните проблеми с доставките. Явният растеж при електрическите модели потвърждава, че с нашето привлекателно продуктово портфолио сме на прав път да се превърнем в най-желаната марка за устойчива мобилност“, изтъква Имелда Лабе, член на борда на директорите, отговаряща за продажбите, маркетинга и следпродажбено обслужване.
Пътната карта е ясна: със стратегията ACCELERATE VW ускорява темпа на своята електрическа кампания с десет нови електрически модела до 2026 г. Компанията вече разполага с най-широкото портфолио от електрически модели. До 2026 г. марката ще предлага продукт във всеки сегмент, от базовите електромобили на цена под 25 хил. евро до премиум сегмента със своя флагман ID.7, добавя Лабе.
Продажби на електромобили и общо резултати при регистрациите на нови коли с марка Volkswagen през 2022 г. Източник: Volkswagen AG
ID.4 е най-популярният електрически автомобил на Volkswagen
Изцяло електрическите модели от семейството ID на VW срещат положителен отговор на световните автомобилни пазари. С около 170 хил. доставки през 2022 г., ID.4 е най-популярният електрически автомобил в света в рамките на VW Group.
В Китай, най-големия пазар на компанията, доставките на електромобили на VW растат над два пъти до 143,1 хил. броя, като тук влизат регистрациите на ID.3, ID.4 и ID.6. Това представлява годишен ръст от 102,9%, изтъква компанията.
Силен положителен тласък при продажбите е отчетен и в Северна Америка, където VW е доставила общо 22,7 хил. ID.4 – ръст от 27,7% спрямо 2021 г.
С доставени около 8900 броя ID.4 е най-продаваният автомобил в Швеция през миналата година, като тук става въпрос за всички видове задвижвания. Така електромобил от семейството ID оглавява класацията в скандинавската страна за трета поредна година.
Общо 580 хил. електромобила, базирани на платформата MEB, са доставени по света през 2022 г.
VW вече достигна първия крайъгълен камък в своята кампания за електрическа мобилност. От дебюта на първия ID.3 през септември 2020 г. компанията е доставила над 580 хил. модела от семейството ID по целия свят. Тези автомобили се базират на MEB платформата.
Възходът на SUV моделите
Сегментът на SUV моделите продължава да се развива най-бързо. VW бързо и систематично адаптира портфолиото си към тази тенденция. Делът на SUV автомобилите от общите доставки нараства до 45%. В САЩ над 80 процента от доставките на Volkswagen се отнасят до този сегмент. В Европа T-Roc е най-продаваният автомобил на SUV пазара.


Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
Мондиал 2026: Мексико и ЮАР откриват шампионата