Протест в Унгария прекъсна събитие в Дебрецен, където китайският производител на батерии Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) и германския производител на луксозни автомобили Mercedes-Benz AG планират да изградят фабрика за 7,3 млрд. евро, съобщава Automotive News Europe. Протестът отразява нарастващата съпротива срещу най-големия инвестиционен проект в страната.
Протестиращите определиха служителите на градската администрация, които присъстваха на срещата в кметството, като предатели. Дебрецен, който е известен като крепост на управляващата партия на премиер Виктор Орбан, ще бъде домакин на планираната фабрика за батерии. Според демонстрантите властите на са взели предвид потенциалните рискове за околната среда при изграждането на завода.
Подобни протести се проведоха на различни места в Унгария, където производителите на батерии, включително южнокорейските Samsung SDI и SK Innovation, планират да построят подобни съоръжения или да разширят съществуващите.
Много от новите фабрики, които използват значителни количества ресурси, включително енергия и вода, се изграждат върху плодородни земеделски земи.
Унгария, регионален център за производство на автомобили на компании като Mercedes и Suzuki, се насочва към агресивно привличане на инвестиции в батерии, за да се нареди сред страните, подкрепящи електромобилната индустрия.
Правителството казва, че инвестициите в заводи за батерии ще стимулират икономическия растеж за години напред и ще осигурят десетки хиляди работни места.
Mercedes обяви през август, че ще се присъедини към CATL в изграждането на завода в Дебрецен, който ще има производствен капацитет от 100 гигаватчаса, достатъчен за захранване на повече от 1 милион коли.
Съоръжението ще бъде в непосредствена близост до фабриките на BMW, Stellantis и Volkswagen Group, които са клиенти на CATL.
През последните 6 години Унгария е спечелила ангажименти за повече от 14 млрд. евро и 20 хил. нови работни места от производители на батерии, става ясно от данни на инвестиционната агенция на страната.
Едно от ключовите притеснения за унгарице са големите изисквания относно присъединяването на мащабните заводи за батерии към електроразпределителната мрежа на Унгария, която се пренасочва от изкопаеми горива към възобновяеми източници на енергия, за да постигне заложените от Европейския съюз (ЕС) цели за въглеродна неутралност.
Липсата на достатъчно квалифицирани работници, които да произвеждат батерии, също може да повлияе върху капацитета на съоръженията.
Подходът на унгарското правителство към азиатските и по-специално китайските производители на батерии може да събуди опасения в Брюксел и Берлин относно рисковете от прекомерната зависимост на Европа от този регион, особено в сферата на технологиите, които попадат във фокуса на зеления преход.


"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Airbus обещават да се справят с проблемите
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Нова вълна банди в афиша на новия пловдивски фест Phillgood
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите