Продажбите на автомобилния пазар в Русия ще се възстановят поне с 30% през тази година, заяви руският министър на промишлеността и търговията Денис Мантуров, цитиран от РИА Новости.
Продажбите на нови коли в страната се сринаха с 59 на сто през 2022 г. Пазарът се сви и през януари с 63,1%, като обемите паднаха до 32 499 броя спрямо 91 662 броя за същия месец на 2022 г.
Асоциацията на европейския бизнес (AEB) прогнозира продажбите на леки коли в страната да се възстановят с 12% през тази година в сравнение с предходната, значително изоставайки от обемите преди началото на войната в Украйна.
Междувременно производството на коли в страната се е понижило с 67% до едва 450 хил. броя през 2022 г. – най-лошият резултат за местната индустрия от разпадането на Съветския съюз през 1991 г.
В края на миналата година руският президент Владимир Путин призова правителството да наложи контрол върху цените на автомобилите, след като представител на индустрията заяви, че санкциите на Запада могат да свият годишните продажби под 1 млн. превозни средства за първи път в историята.
Голяма част от миналогодишния спад се дължи на оттеглянето на чуждестранните производители като Renault и Mercedes-Benz, както и на срива в търсенето поради масовата мобилизация заради конфликта в Украйна.
За да се справи с недостига на западни технологии, местната индустрия заложи на своите марки, както и на помощ от Китай. Миналото лято беше възродена емблематичната за социализма марка „Москвич“, като производството на нейни модели започна през ноември в бившия завод на Renault в Москва.
Все пак крайната цел за производство на 100 хил. автомобила „Москвич“ годишно, някои от които ще бъдат електрически, е далеч под средния производствен капацитет в индустрията, който обикновено е между 200 хил. и 300 хил. превозни средства. За сравнение, Tesla произвежда 22 000 автомобила седмично в завода си в Шанхай, който има годишен капацитет от над 1 млн. превозни средства.
Проучване от края на миналата година показа, че китайските автомобилни марки представляват почти една трета от автомобилния пазар в Русия, след като западните компании напуснаха страна заради международните санкции. Руските автомобили покриват търсенето само за по-евтините модели, които се предлагат на цени от около 1,5 млн. рубли (близо 24 хил. долара), а китайските марки се опитват да запълнят дупката, оставена от западните концерни със средни цени на автомобилите от над 2,5 млн. рубли.
Китайските групи Chery Automobile, Great Wall Motor и Geely Automobile успяват да увеличат пазарното си присъствие в Русия до 16,5% от общите продажби на нови леки коли и лекотоварни търговски превозни средства през 2022 г. спрямо 6,3-процентния дял от предходната година, съобщава Асоциацията на европейския бизнес.
Общият обем на продадените в Русия китайски автомобили достига 121 800 превозни средства за миналата година, което е ръст от 7% на годишна база.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна