Главният изпълнителен директор на Ford Motor Co. Джим Фарли обяви, че китайските производители на електрически превозни средства са основните конкуренти на американския концерн в сектора, който обаче се сблъсква с пречки да се конкурира в ценово отношение, съобщава Ройтерс.
„Мисля, че приемаме китайците като основен конкурент, а не General Motors или Toyota“, изтъква Фарли на срещата на високо равнище за устойчиво финансиране, организирана от Morgan Stanley. „Китайците ще бъдат лидерите“, добавя той.
Китай, най-големият автомобилен пазар в света, разполага с едни от най-популярните технологии за батерии и доминира при производството на електромобили, посочва още Фарли. Той изтъкна влиянието на имена като BYD, Geely, Great Wall, Changan и SAIC.
За да може Ford да победи китайските производители на автомобили, Фарли заяви, че компанията се нуждае от отличителна марка или от по-ниски разходи. „Но как ще ги победиш по цена, ако техният мащаб е пет пъти над твоя?“, пита Фарли. „Европейците допуснаха (китайските производители на автомобили) – така че сега те продават в големи количества в Европа“, допълва изпълнителният директор на Ford.
През февруари базираният в Детройт концерн заяви, че ще инвестира 3,5 млрд. долара в изграждането на завод за батерии за електрически превозни средства в Мичиган, използвайки технология от китайския партньор Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) за производство на евтини клетки.
Междувременно Министерството на финансите на САЩ трябва да издаде правила по-късно тази година, които ще определят дали споразумението между Ford и SAIC нарушава забраната в точката от Закона за ограничаване на инфлацията, в която са записани „чуждестранни субекти, предизвикващи загриженост“. Ford беше изправен пред критики от сенатор Марко Рубио за плана.
„Трябва да вземем решение тук, в САЩ“, подчерта Фарли, добавяйки: „Ако локализирането на батерийните технологии в САЩ попадне в политиката – знаете, че клиентът наистина ще бъде прецакан“.
В същото време изпълнителният директор на General Motors Мари Бара посети по-рано тази седмица Китай, първата ѝ визита от началото на пандемията, тъй като концернът се сблъсква със спад в продажбите на китайския пазар.
Ford намалява разходите в Китай, където продажбите му продължават да се понижават от 2016 г. насам. Той преструктурира дейността си в страната, за да превърне едно от съвместните си предприятия в център за износ на евтини търговски електрически превозни средства и автомобили с двигател с вътрешно горене.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му