Италианската марка суперавтомобили Lamborghini може да успее за първи път в своята история да продаде 10 хил. автомобила за една година през 2023 г., заяви главният изпълнителен директор на компанията Щефан Винкелман, цитиран от Ройтерс.
Lamborghini отчете ръст на печалбата и приходите за първото полугодие, като продажбите за периода достигат 5341 превозни средства – ръст от 4,9% на годишна база. Най-големият пазар на марката, собственост на Volkswagen Group, са САЩ, където доставките възлизат на 1625 броя.
Според Винкелман не е лесно да се правят прогнози в момента поради несигурността на пазара, включително при суровините. Въпреки това той заяви, че продажбата на 10 хил. автомобила през тази година е „изпълнима цел“.
"Това не е нещо, което сме длъжни да постигнем, но е важно да покажем какво е състоянието на компанията и колко голямо е желанието на клиентите да купуват нашите автомобили", посочва Винкелман.
След успеха на SUV Urus, който се предлага на пазара за около 200 хил. евро преди данъчно облагане, през последните години Lamborghini разшири производството си, разчитайки на солидното търсене от страна на заможните любители на автомобили. През 2022 г. компанията достави над 9200 автомобила.
Конкурентът Ferrari, чиято централа се намира на по-малко от 40 км от тази на Lamborghini, е доставил повече от 13 200 автомобила през миналата година.
През първото полугодие приходите на Lamborghini растат с 6,7% до 1,42 млрд. евро, а оперативната печалба се увеличава със 7,2% до рекордните 456 млн. евро, посочват от компанията.
Lamborghini инвестира 1,9 млрд. евро до 2027 г. в прехода си към хибридни и електрически автомобили, като се очакват допълнителни инвестиции.
По-рано тази година автомобилният производител представи своя първи плъгин хибрид - Revuelto, който се присъединява към 10-цилиндровия спортен автомобил Huracan и модела Urus в настоящата гама. Догодина серията ще стане изцяло хибридна с новия Urus и с нов спортен автомобил, който ще замени Huracan.
Lamborghini планира да пусне първия си изцяло електрически модел през 2028 г. - три години след този, обещан от Ferrari - последван от версия на Urus с батерия през 2029 г.
"Това, което има значение, е да бъдем там в правилния момент, когато знаем, че сме в най-добрата си форма и пазарът е готов", подчертава Винкелман.
Според него използването на т.нар. синтетични горива е опция, но само за спортните модели на марката. Всички решения за възможни модели, задвижвани с подобни горива, през следващото десетилетие ще зависят от бъдещите регулации в различни части на света, а не само в Европа, добавя Винкелман.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“