IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

GM и Stellantis са застрашени от глоба в размер на 9,5 млрд. долара в САЩ

Промените в политиката на страната относно стандартите за икономия на гориво ще натоварят големите автомобилни концерни с непосилни разходи, става ясно от документ

12:05 | 03.10.23 г. 1
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Предложението на администрацията на президента на САЩ Джо Байдън за повишаване на стандартите за икономия на гориво при автомобилите до 2032 г. ще натовари General Motors с глоби в размер на 6,5 млрд. долара, докато за компанията майка на Chrysler Stellantis наказателната тежест ще достигне 3 млрд. долара, съобщава Ройтерс, цитирайки документ на лобистка група.

Американският съвет за автомобилна политика, представляващ GM, Stellantis и Ford Motor, заяви в писмо до Министерството на енергетиката, че размерът на очакваните санкции за неспазване на предложените изисквания за корпоративна средна икономия на гориво (CAFE) е „тревожен ".

Отделно Ford е изправен пред санкции за около 1 млрд. долара санкции, докато Volkswagen може също да се сблъска с подобна сума, с което германската група ще се превърне в най-потърпевшата чуждестранна автомобилна компания в това отношение.

В документа компаниите искат от енергийното министерство на САЩ да преразгледа своя план за определяне на т.нар. „фактор на петролен еквивалент“, като в противен случай ще се стигне до „непропорционално по-високи разходи за съответствие“ за автомобилните производители в страната.

Автомобилното трио от Детройт, както са известни още GM, Ford и Stellantis, е изправено пред разходи за съответствие на новите правила в размер на 2151 долара на превозно средство в сравнение с 546 долара за автомобил за други концерни, се изтъква още в писмото. Според тях политиката ще „възнагради онези автопроизводители, които се съпротивляват най-много на прехода към изцяло електрическо бъдеще“.

Националната администрация за безопасност на движението по магистралите (NHTSA) предложи през юли да се повишат стандартите от рамката CAFE за 2032 г. до среден целеви разход от 58 мили (92,8 км) на галон (3,78 литра) за целия автопарк чрез увеличаване на изискванията с 2% годишно за леките коли и с 4% годишно за пикапи и SUV модели.

Енергийното министерство иска да преразгледа значително начина, по който изчислява оценката на икономия на горивото в петролен еквивалент за електромобилите в програмата CAFE.

Ведомството отбеляза в началото на седмицата, че на 14 септември е изпратило писма до „Детройтското трио“ и до други автомобилни производители, търсейки коментари относно опасенията около датата на влизане в сила и предизвикателства, свързани с времето за изпълнение.

„Насърчаването на въвеждането на електромобилите може да намали потреблението на петрол, но придаването на твърде голяма заслуга за това приемане може да доведе до увеличено нетно потребление на петрол, тъй като позволява по-ниска икономия на гориво сред конвенционалните превозни средства“, изтъква министерството през април.

Група, представляваща почти всички големи автомобилни производители в САЩ, заяви миналата седмица, че индустрията като цяло може да бъде изправена пред глоби от 14 млрд. долара заради CAFE.

NHTSA обяви по-рано, че оценката, цитирана от производителите на автомобили, е „в съответствие с нашите законови задължения“, добавяйки, че компаниите „са свободни да използват електрически превозни средства, за да се съобразят с изискванията и да избегнат напълно санкциите“.

Автопроизводителите купуват кредити или плащат глоби, ако не могат да изпълнят изискванията на CAFE. През юни Ройтерс за първи път съобщи, че Stellantis и GM са платили общо 363 млн. долара глоби по CAFE за неспазване на изискванията за икономия на гориво в САЩ за предишни моделни години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:05 | 03.10.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 0
0pk
преди 6 месеца
Могат да се преместят някъде, където няма да им се налага да спазват таквиз високи изисквания. Е например в Индия, там работна ръка бол и програмисти има. :]
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още