General Motors Co. ще увеличи дивидента с 33% и ще изкупи обратно акции за 10 млрд. долара, подновявайки интереса сред инвеститорите, след като цената на акциите на американския автомобилен концерн се срина тази година, тъй като технологичните ѝ инвестиции се забавиха, съобщава Bloomberg.
Автомобилният производител също така възстановява насоките си за печалбата за 2023 г. до нива, които са малко под тези, които предостави преди началото на шестседмичната стачка на работниците от United Auto Workers.
GM очаква нетната му печалба да бъде между 9,1 млрд. долара и 9,7 млрд. долара, в сравнение с предишния диапазон от 9,3 млрд. долара до 10,7 млрд. долара. По време на стачката компанията оттегли насоките си.
Базираният в Детройт производител инвестира в нови стимули за инвеститорите въпреки високите лихвени проценти, които хвърлят сянка върху продажбите на автомобили и капиталовите тежести на фона на усилията му да предложи разнообразна гама от електрически превозни средства.
GM се опитва да докаже на акционерите, че може да генерира пари, докато все още инвестира в технологии, надявайки се да повиши стойността на своите акции, които се търгуват по-ниско днес, отколкото когато главният изпълнителен директор Мари Бара пое поста в началото на 2014 г.
„Нашите резултати, особено генерирането на парични средства, бяха много силни“, изтъква Бара в писмо до акционерите. GM е „уверен в своята способност да продължи да генерира значителен свободен паричен поток, докато реализира прехода към електрическа мобилност“, добавя тя.
Бара обеща „напълно да компенсира“ допълнителните разходи за труд и други разходи чрез по-голяма ефективност и до голяма степен неуточнени съкращения на фиксираните и променливите разходи в бюджета за следващата година.
GM ще започне с повишаване на тримесечния дивидент от 3 цента на акция до 12 цента в началото на 2024 г.
Съгласно плана за обратно изкупуване на акции GM ще плати 10 млрд. долара на група изпълнителни банки и незабавно ще получи и изтегли обикновени акции на стойност 6,8 млрд. долара. Компанията разполага с приблизително 1,37 млрд. обикновени акции в обращение преди обратното изкупуване.
Общият брой обратно изкупени акции ще се основава на окончателния сетълмент и дневните среднопретеглени спрямо обема цени на обикновените акции на GM по време на срока на изпълнение на програмата, която ще приключи през четвъртото тримесечие на 2024 г. Програмата за обратно изкупуване ще се изпълнява от Bank на America Corp., Goldman Sachs Group Inc., Barclays Bank PLC и Citigroup Inc.
Финансови насоки
Новите насоки на компанията са под прогнозите ѝ, представени преди стачката, като сега те очаква печалба на акция от 6,52 долара до 7,02 долара, като включва и очакваното въздействие на обратното изкупуване. За сравнение предишна прогноза беше за печалба на акция от 6,54 долара до 7,54 долара.
GM изтъква, че новият договор с UAW – който дава на работниците минимум 25% повишение на трудовото обезщетение – ще добави 9,3 млрд. долара разходи през периода от 4 години и 8 месеца, като новите разходи за труд ще достигнат връх 2,5 млрд. долара през 2027 г.
За да помогне за компенсиране на разходите, компанията заяви, че ще намали фиксираните разходи с 2 млрд. долара през следващата година, постигайки нова ефективност в дизайна, инженеринга, производството, маркетинга и разпространението на своите модели и заменяйки някои от по-старите си SUV-ове с по-рентабилни и версии на тези модели.
Под ръководството на Бара GM постигна рекордни печалби, но проблемите в съоръженията за батерии задържаха производството на електромобили, докато годишните продажби на Tesla се доближават до 1,8 милиона автомобила. Батериите Ultium на GM трябваше да позволят на компанията да произвежда множество видове електрически автомобили на една и съща платформа и да победи конкурентите на пазара с набор от превозни средства.
Електромобилите са голяма част от стратегията на автомобилния производител за удвояване на приходите от продажби до 280 млрд. долара до 2030 г.
„Въпреки че съм разочарована от базираното ни на Ultium производство на електромобили през 2023 г. поради трудности с монтажа на батерийния модул, ние направихме значителни подобрения както в процеса, така и в организацията, отговорна за тази работа“, изтъква Бара, добавяйки: „През 2024 г. очакваме значително по-високо производство на електромобили с Ultium и значително подобрени маржове“.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?