Tesla Inc. съкрати служители от новосъздадения маркетингов екип като част от обявените миналата седмица корекции в глобалната работна силна на американския производител на електромобили, съобщава Bloomberg. По този начин Илон Мъск, главен изпълнителен директор на Tesla, поставя под въпрос рекламната стратегия на концерна, на която даде зелена светлина преди по-малко от година.
Маркетинговият екип на компанията в САЩ, група от около 40 служители, управлявани от старши мениджъра Алекс Инграм и докладващи на Хорхе Милбърн, е елиминиран на фона на продължаващите съкращения на работни места, разкриват източници, запознати с въпроса. Инграм и Милбърн са били част от съкратените.
Компанията все още разполага с по-малка маркетингова група в Европа, добавя един от източниците.
Налице са и значителни съкращения на служители в дизайнерското студио на Tesla и на персонала, работещ в Хоторн, Калифорния.
Съкращенията сигнализират за оттегляне на набиращата доскоро скорост рекламна инициатива на Tesla. Автомобилният производител отдавна избягваше телевизионните, радио, печатни и онлайн реклами - и беше изградил своята марка до голяма степен чрез личната комуникация между потребители - преди Мъск да заяви миналата година, че Tesla ще "опита малко реклама и ще види как ще потръгне". Инграм започва да изгражда екипа преди около четири месеца.
Инвеститорите все по-често призовават Мъск да се съсредоточи повече върху маркетинга, тъй като глобалният растеж при продажбите на електромобили се забавя, докато повече конкуренти навлизат на пазара.
Фокусът на Tesla върху рекламата също съвпадна като цяло с придобиването на Twitter от Мъск, който той преименува на X. Социалната платформа се опита да спре резкия спад в приходите от реклами при новия собственик, воден от безпокойството на големите марки относно модерирането на съдържанието.
Сътресението в маркетинговия екип на Tesla подчертава широкия обхват на най-големите съкращения на работни места в компанията, за които Мъск посочи миналата седмица, че ще засегнат повече от 10% от световната работна сила.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
преди 1 година За мен е много по-важно Тесла да отделя за развойна дейност повече от следващите я два производителя взети заедно ( както е в момента) отколкото да ми пускат в тубата клипчета да ми казват колко е добра! Самия факт, че в света се предлага превозно средство, което ускорява по-бързо и с това носи изживяване, което до преди 7-8 години можеха да си позволят само клиенти на Порше, Ферари и т.н. е достатъчно отговор Сигнализирай за неуместен коментар