IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Понижаването на цените от Tesla отприщи нов кръг от стимули в Китай

Ценовата война на най-големия автомобилен пазар в света продължава да се задълбочава

11:55 | 22.04.24 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Решението на Tesla да намали цените на цялата си гама в Китай през уикенда рискува да отприщи нов кръг в разтърсващата ценова война в страната, като Li Auto веднага реагира с нови стимули и парични отстъпки за новите си модели, пише Bloomberg.

В понеделник Li Auto обяви намаления на цените от около 6-7% за моделите в гамата си, като петместният спортен автомобил L7 вече започва на цена от 301 800 юана (41 700 долара).

Клиентите, които вече са поръчали, но не са получили колите си, ще имат право да заплатят новата цена, а Li Auto ще предложи парични отстъпки на съществуващите собственици на моделите от 2024 г.

Tesla понижи цените в САЩ, Китай и Европа, след като разочароващите продажби през първото тримесечие допринесоха за увеличаване на складовите наличности. В Китай цената на обновения Model 3 спадна до 231 900 юана от предишните 245 900. Цената на Model Y беше намалена до 249 900 юана.

Ценовата война при електромобилите в Китай се води от края на 2022 г., когато Tesla за първи път намали цените. Тя се задълбочи миналата година, когато производителите се сблъскаха с проблеми при постигането на своите цели за продажби и показа малко признаци на отслабване тази година, като пазарният лидер BYD Co. намали цените на някои от най-популярните си автомобили, включително на хечбека Seagull, до по-малко от 10 хил. долара.

Броят на електрическите модели, засегнати от ценовата война през последните години в Китай. Графика: Bloomberg Броят на електрическите модели, засегнати от ценовата война през последните години в Китай. Графика: Bloomberg

Във вторник се очаква Tesla да отчете 40% спад на оперативната печалба и първи спад на приходите от четири години насам, когато представи отчета си за първото тримесечие. Главният изпълнителен директор Илон Мъск инициира и на най-големите съкращения в персонала на компанията досега и залага бъдещето на Tesla на концепция за роботаксита от следващо поколение.

В Китай пазарният дял на Tesla се сви до около 6,7% през четвъртото тримесечие на 2023 г. от 10,5% през първите три месеца на годината, става ясно от изчисления на Bloomberg, базирани на данни на Китайската асоциация за леки автомобили.

Автомобилният производител наскоро намали производствените графици в своя завод в Шанхай. Доставките от завода, който произвежда електромобили за Китай и за износ в други части на Азия, Европа и Канада, се свиват през първите два месеца спрямо година по-рано, докато общите продажби на леки коли в Китай растат.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:55 | 22.04.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още