IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Печалбата на BMW се свива заради по-високите производствени разходи

Продажбите на основната марка BMW растат с 10% в Европа и спадат с 4,1% на ключовия китайски пазар, докато общите доставки на електромобили се повишават с 28%

13:29 | 08.05.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Печалбата на BMW AG се свива през първото тримесечие, след като нарастващите производствени разходи натежаха върху рентабилността на германския производител на луксозни автомобили, съобщава Bloomberg.

Маржът на концерна през периода спадна до 8,8% — в рамките на целевия диапазон, но малко под очакванията на анализаторите. BMW все пак потвърди насоките си за цялата година.

Акциите на компанията поевтиняват с около 4% в сутрешните часове на търговията във Франкфурт. За последните 12 месеца те изтриха около 8 на сто от стойността си.

Резултатите показват, че автомобилните пазари може да останат помрачени тази година на фона на устойчиво ускорената инфлация, продължителното възстановяване на китайската икономика и приглушения икономически растеж в голяма част от Европа.

През април Mercedes-Benz Group AG отчете спад в печалбата от смяната на моделите и слабото търсене на електрически превозни средства, като Volkswagen AG и Stellantis NV също отбелязаха мудно начало на годината.

BMW засенчва своите германски конкуренти при продажбите на електромобили. Графика: Bloomberg BMW засенчва своите германски конкуренти при продажбите на електромобили. Графика: Bloomberg

Като положително развитие BMW посочи увеличението на доставките на модели от висок клас като седана BMW 7-Series през първото тримесечие.

Компанията също така засенчи конкурентите Mercedes и Audi при продажбите на изцяло електрически превозни средства, като доставките се повишиха с 28% на фона на силното търсене на модели, задвижвани от батерии, като i4 и iX1.

Продажбите на основната марка BMW растат с 10% в Европа и спадат с 4,1% на ключовия китайски пазар на фона на по-ниските обеми в премиум сегмента.

Общите приходи за периода достигат 36,6 млрд. евро. Печалбата на групата на BMW преди лихви и данъци се свива с една четвърт.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:29 | 08.05.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още