Целта на Volkswagen да изгради производствен капацитет от 200 гигаватчаса до 2030 г. не е "твърдо установена" и производителят на автомобили ще следи как се развива търсенето на електрически превозни средства, каза ръководителят на звеното за батерии пред германския вестник FAS в петък, цитиран от Ройтерс.
„Целта ни е реалистична, но не е твърдо установена. Изграждането на фабрики за акумулаторни клетки не е самоцел. Разширяването на заводите ще зависи от това как се развива пазарът на електрически автомобили“, каза Томас Шмал, според предварително публикувани откъси от интервюто, което трябва да излезе изцяло в неделя във Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.
Volkswagen заяви през 2021 г., че иска да изгради производствен капацитет до 240 гигаватчаса до 2030 г., от които 200 гигаватчаса ще бъдат построени от дъщерното ѝ дружество за батерии PowerCo. Компанията целеше шест фабрики в Европа до края на десетилетието.
Но Шмал преоценя тази цел няколко пъти оттогава насам, оставяйки да виси във въздуха въпросът дали производителят на автомобили ще построи допълнителни заводи, включително в Източна Европа, или ще разшири съществуващите.
Трите обявени централи на PowerCo – в испанската Валенсия, Онтарио в Канада и германския Залцгитер – имат общ капацитет до 170 гигаватчаса.
Заводите в Испания и Канада могат да бъдат разширени и остава да се види дали производителят на автомобили ще го направи, каза Шмал, без да дава подробности кога ще бъде взето решение по въпроса.


Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
преди 1 година VW първо трябва да направят добре продаваем електрически автомобил, второ батерия дето да отговаря на претенциите на марката, подир да търсят капацитета на производство! Обяснението, че не се търсели електрически автомобили ще върви още малко за пред акционерите и синдикатите. После ще трябва друго да съчиняват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар