Шведският производител на камиони Volvo Trucks ще пусне вариант за дълги разстояния на своя камион FH Electric, способен да измине до 600 км с едно зареждане, предаде Ройтерс, цитирайки компанията.
Новият модел, който се очаква да излезе на пазара през втората половина на 2025 г., обслужва клиентите, изискващи по-дълги разстояния, като увеличава максимално пространството на батерията, като същевременно подобрява софтуера на камиона.
Volvo Trucks, който е световен лидер в производството на електрически камиони, заяви, че ще използва технология за електронна ос, която комбинира мотор, скоростна кутия и ос в едно цяло, увеличавайки капацитета на батерията.
Ян Йелмгрен, старши вицепрезидент и ръководител на продуктовото управление и качеството на Volvo Trucks, заяви, че компанията ускорява своите екологични инвестиции, но по-нататъшните действия от страна на политиците ще бъдат от решаващо значение за по-широкото приемане на превозни средства с нулеви емисии.
Очаква се пазарът на тежкотоварни камиони в Европа да се забави тази година след три години на голямо търсене, което миналата година доведе до най-високите нива на доставка от повече от 15 години, тъй като прекъсванията на веригата за доставки намаляха.
Освен това електрическите превозни средства с батерии губят пазарен дял в Европа поради непоследователни зелени политики и липса на достатъчно политически субсидии.
Към миналата година електрическите камиони все още бяха значително по-скъпи от тези с дизелови агрегати, като цените варираха от 250 хил. до 400 хил. евро.
Миналия месец Volvo Trucks заяви, че е избрала Монтерей в Мексико, където компанията ще изгради новия си северноамерикански завод за камиони на стойност от 700 милиона долара, който трябва да започне работа през 2026 г.
Йелмгрен заяви, че заводът в Монтерей ще играе решаваща роля в подкрепата на стратегията за растеж на компанията в Северна Америка, като осигури индустриалния капацитет, необходим за посрещане на нарастващото търсене.
За сравнение, електрическите камиони Semi на американския производител на електрически автомобили Tesla, могат да изминат до около 800 километра с едно зареждане.
/БТА/


41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
преди 1 година До: cyclop Въй каква красива притча. И поуката е? Не правете малка транспортна фирма с 30 камиона в малко градче, дето няма осветление по улиците и светофари на кръстовищата. И баровецът с 30 камион, е решил да смени всичките 30 наведнъж с електрики, дето Pepsi немат толкова, ама той паралията от малкото градче, ще се фърли веднага щот си има кеш под възглавничката. Верно ли мислиш, че съм длъжен да ти търся небивалиците по нефелният интернет? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Скъпи деца, страната на приказките е прекрасна, но тук си играем на пораснали. Прочетете, потърсете, поинтересувайте се. Какво, примерно, станало със собственикът на малка транспортна компания в САЩ, когато поискал да замени тридесетината си дизелови камиона с играчки на батерии. И поискал от местното енерго да му предложи оферта за електрифициране на гаражчето за тези 30 камиона. И те му казали, че е повече от консумацията на цялото градче, в което се намира. И тн. Арабела, завърти пръстена. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: evlogi Има достатъчно инфо от мениджърите по транспорта на Pepsi из мрежата. Потърси, недей да ръсиш първо сигнални приказки. Хората са изключително доволни и очакват с нетърпение новата версия с новата батерия. Постигнали са 23% по-добра цена на километър разход отколкото най-ефективните им дизелови камиони. Освен Semi оперират един куп други електрически камиони и търговски ванове. М/у другото бизнес тарифите за ток в УСА горе-долу като у нас. Няма кой знае каква разница. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година "способен да измине до 600 км" АХАХАХААХА И СПОСОБЕН ДА ТЕЖИ НЯКОЛКО ТОНА ПОВЕЧЕ ОТ ИСТИНСКИ КАМИОН АХАХА НЕ МОГА ВЕЧЕ ИДИОКРАЦИЯТА НИ ПРЕВЗЕ НАПЪЛНО отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Тесла пуснаха техния тежкотоварен Семи преди няколко години с подобен теоретичен пробег.Оттогава-на практика почти нищо не се чува за него. Щого може и да го постигн този пробег,ако пренася пакети чипс..Всъщност точно за това го използват Пепси,които взеха няколко такива с голяма пушилка.. и после ... ааху иху, после тиху... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Според форумните отрицатели, такова животно като електрически камион не съществува. Въпреки, че в България не само че се предлагат но и продават, и вървят по пътищата вече такива. Holcim са поръчали 1000 точно от този модел. А пък украинците взривяват ру33ки талиги по 1000 на седмица, кога с русНАЦИта в тех кога без, както дойде. отговор Сигнализирай за неуместен коментар