Китайският оператор на автономни превозни средства Pony AI ще търси оценка от 4,48 млрд. долара при своето планирано първично публично предлагане (IPO) в САЩ, съобщава Ройтерс.
Основаната през 2016 г. Pony, която е подкрепена от японския автомобилен производител Toyota, планира да набере до 195 млн. долара чрез предлагане на 15 млн. американски депозитарни разписки на цена между 11 и 13 долара всяка.
Фирмата, която предлага превози с роботаксита, иска да набере капитал, с помощта на който да разшири своя бизнес.
Базираната в Гуанджоу Pony, чийто автопарк включва над 250 автономни леки коли и 190 роботизирани камиона, ще се включи на фондовата борса в Ню Йорк, след като неговият конкурент WeRide дебютира през октомври в рамките на Nasdaq.
Двама инвеститори, включително китайския производител на автомобили BAIC, са се ангажирали да купят акции на Pony на стойност 74,9 млн. долара.
Предложената цел на Pony е по-ниска от оценката от 8,5 млрд. долара, която компанията постигна след кръг на финансиране през 2022 г. През септември нейният директорски борд намали минималната IPO оценка на 4 млрд. долара, при приходи от 200 млн. долара спрямо предишната оценка за 425 млн. долара.
Китайските компании се насочват отново към емитиране на акции на борсата в Ню Йорк след дълга пауза, след като Didi Global беше принуден да делистне американските си депозитирани разписки поради сблъсък с властите в Пекин.
Това е втори опит за листване на Pony, след като през 2021 г. сделката с компания със специално предназначение (SPAC) се провали, тъй като китайските власти предприеха репресии срещу местните технологични фирми.
Оттогава Пекин смекчи позицията си, като миналата година публикува правила за стимулиране на отвъдграничните листвания.
IPO-то на Zeekr от май месец на стойност 441 млн. долара е най-голямото листване на китайска компания в САЩ през тази година, показват данни на LSEG.
Въпреки че някои рекламират роботаксита като бъдещето на мобилността, анализатори смятат, че индустрията е изправена пред трудно разширяване.
Опасенията относно безопасността и регулаторните пречки забавиха комерсиализацията на технологията. Рентабилността е друго препятствие, тъй като роботакситата изискват значителни инвестиции в научноизследователска и развойна дейност.
Все пак Китай облекчава по-бързо регулациите спрямо САЩ, тъй като властите се стремят да подкрепят по-бързото разширяване на икономиката.
Pony, която миналата година осигури 100 млн. долара от държавния фонд на Саудитска Арабия, също така е подкрепена от канадския пенсионен фонд Ontario Teachers и фирмата за рисков капитал HongShan.
Компанията ще се търгува на Nasdaq под символа PONY.
Goldman Sachs, BofA Securities, Deutsche Bank, Huatai Securities и Tiger Brokers ще са поематели на IPO-то.


Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
Велосипедист загина край омуртагското село Плъстина
Макрон: Единството между Европа и САЩ за Украйна е жизненоважно
Желязков успокоява плевенчани: Няма да има воден режим през лятото на 2026 г.
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО