Китайския производител на електрифицирани превозни средства BYD очаква да започне да предлага на пазара своите първи електромобили, оборудвани с твърдотелни батерии, през 2027 г., съобщава Electrek.
Въпреки че концернът вече постигна няколко пробива при новата технология за батерии, вероятно е нужно още време, преди да достигне нейното по-мащабно внедряване.
Главният технологичен директор на BYD Сън Хуадзюн обяви по време на конференция за твърдотелните батерии, че компанията разполага с точен график за реализирането на новия продукт.
Според Сун BYD очаква първите си електромобили, снабдени с твърдотелни батерии да се появят на пазара през 2027 г. Първите две години, между 2027 и 2029 г. – в които ще бъдат налични – батериите ще преминат през демонстрационна фаза, като производството им ще бъде ограничено.
Към 2030 г. BYD очаква новата технология да бъде възприета в голям мащаб, като компанията планира да започне масово производство по това време. В началната фаза, около 2027 г., BYD ще използва базирани на сулфиди твърдотелни батерии, които ще намерят приложение главно в автомобили от по-висок клас.
Сун изтъква, че сулфидните електролити могат да издържат по-дълго, предлагат по-бързо зареждане и са по-стабилни.
Местният конкурент Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) също планира да започне да произвежда изцяло твърдотелни батерии през 2027 г., но първоначално в малки количества.
Измина повече от десетилетие, откакто BYD започна да разработва твърдотелни батерии през 2013 г. Както Сун припомня, през 2023 г. BYD потвърди, че масовото производство е възможно с различни клетъчни системи, материали и други поддържащи технологии. Миналата година компанията започна да тества твърдотелни клетки с капацитет от 20 Ah и 60 Ah.
BYD е вторият по големина производител на батерии за електромобили в света след CATL. Според SNE Research CATL държи 37,9% от глобалния пазар, докато делът за BYD е 17,2%.
Поради ограничения в доставките и разходите, BYD планира да продължи да произвежда базирани на желязо батерии през следващите 15 до 20 години. Изцяло твърдотелните батерии първоначално ще се използват в луксозни модели, като марките Denza и Yangwang.


Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи