Стратегическият директор на един от най-големите производители на автомобили в Европа е убеден, че Европейската комисия (ЕК) в крайна сметка ще облекчи стандартите за автомобилните емисии които се очаква да бъдат затегнати тази година, съобщава Bloomberg.
Брюксел преговаря с автомобилната индустрия за справяне с предизвикателствата, включително регламента за допустимите нива на емисии, и ще представи план за действие на 5 март. Главният стратегически директор на Renault SA Хосеп Мария Рекасенс е „сто процента уверен“, че ще бъдат въведени промени, за да се даде на производителите на автомобили повече свобода за спазване на правилата за замърсяване.
„Не става дума за отмяна или забавяне на целите“, посочва Рекасенс в кулоарите на събитие в Мадрид, организирано от асоциацията на испанските автомобилни производители. „Става въпрос за гъвкавост по отношение на това как се постигат тези цели. Иначе каква е алтернативата? Да плащаме глоби или да затваряме заводи?“, пита той.
Автомобилните концерни в Европейския съюз (ЕС) предупреждават от месеци, че рискуват да се сблъскат с глоби в размер на милиарди евро заради неизпълнение на целите за 2025 г., позовавайки се на забавянето на търсенето на електрически превозни средства. Някои държави членки обсъдиха опции, включително по-дълги периоди на съответствие и позволяване на компаниите да купуват въглеродни кредити за някои години.
Редица автомобилни компании вече обявиха намерения да обединят своя автопарк с производители на електромобили, които могат да им помогнат да отговорят на регламента. Американският концерн Tesla възнамерява да формира подобно обединение с редица традиционни компании, включително Toyota, Ford и Stellantis, докато Mercedes-Benz планира да комбинира автопарка си с тези на Volvo Car и Polestar.
Предложението на ЕК да спаси производителите на автомобили от глоби за емисиите ще трябва да бъде одобрено от страните членки и Европейския парламент, за да влезе в сила.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
преди 9 месеца До: aldy ... Хехе ... поднебесните имат още по-рестриктивни норми изсквания за изгорели газове , ама там е съчетано и с енергийна ефективност ... вгъзраждано , много си зле по темата !! Ам изобщо не си в час дори !! Що не даваш за пример Поднебесната вече ве смоотан ?! Нали до миналата година наливаше как трябвало от там да се учим ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца ЕК продължава да тормози хората с недомислени и многобройни регулации. За автомобилния сектор явно се виждат мераците за налагане на електрокарите. Само дето клиентите видяха колко струват те в ежедтевното им ползване. Да дадеш торба с пачки, за да получиш градска кола, е наистина конгениално. А производителите виждат спънките за производството в налагането на безумни норми, примерно за СО2, който изобщо не е токсичен. Ама въглеродна неутралност... А кога вещиците ще станат въглеродонеутрални? отговор Сигнализирай за неуместен коментар