Tesla Inc. стартира софтуерна актуализация за клиенти в Китай, която позволява използването на системата за подпомагане на водача, подобна на онази, която в САЩ е популярна с името Full Self-Driving (FSD), съобщава Bloomberg.
Актуализацията, която американският производител на автомобили предлага за превозни средства в Китай, позволява на собствениците на неговите електромобили да използват функции за подпомагане на водача в градски условия.
Tesla казва, че системата може да насочва превозните средства към изходи от главни пътища, както и кръстовища, и може да разпознава пътни знаци, да прави завои и да управлява смяната на лентите и скоростите.
Първоначално актуализацията ще бъде налична за автомобили с HW 4.0 – най-новото поколение хардуер за шофиране, който Tesla използва в местно произведените коли Model Y и Model 3, изтъкват източници, запознати с въпроса. Производителят обяви, че постепенно ще разшири функцията за подпомагане на водача до повече превозни средства.
Възможностите са активирани за клиенти, които са платили 64 000 юана (8800 долара) за това, което Tesla обикновено нарича FSD, въпреки че автомобилният производител избягва използването на термина в Китай. Въпреки че компанията предлага своите характеристики като автономни, те изискват постоянен човешки надзор и чести намеси.
Главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск от години търси регулаторно одобрение за FSD.
Tesla изтъква, че камерата над огледалото за обратно виждане може да определи дали водачът внимава и ще му бъде напомнено да наблюдава пътя, дори когато е включена интелигентната система за подпомагане на водача. Видеото се обработва в автомобила и не може да бъде достъпно за Tesla, подчертава концернът.
Мъск пътува до Пекин през април миналата година, за да се срещне с висши политици, включително премиера Ли Цян, относно въвеждането на FSD в Китай. Компанията постигна сделка за картографиране и навигация с китайската технологична компания Baidu Inc.
Все пак Мъск каза по време на представянето на последния финансов отчет на Tesla, че производителят на електромобили е изправен пред предизвикателства с FSD в Китай, визирайки ограниченията, които Пекин и Вашингтон са поставили върху това как компанията да обучава системата си да реагира на местните пътища. Изпълнителният директор посочи, че инженерите решават проблемите, като гледат видеоклипове на улици в Китай, които са достъпни в интернет, и използват тези кадри за обучение.
Технологията за подпомагане на водача набира популярност в Китай, като лидерът в сегмента на електромобилите BYD Co. наскоро представи система, която предлага на пазара като „Божието око“. Производителят предлага различни нива на възможности и хардуер като стандартни функции за автомобили, започващи на цена от 69 800 юана.
Tesla не разкрива колко от нейните клиенти са платили за FSD. Въвеждането на системата е ограничено в Китай, тъй като компанията чака регулаторно одобрение за внедряване на функции.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България