Tesla Inc. подготвя софтуерна актуализация за клиенти в Китай, за да предложи възможността за употреба на популярната в САЩ функция за подпомагане на водача, известна като Full Self-Driving (FSD), съобщава Bloomberg, цитирайки източник, запознат с плановете на концерна.
Актуализацията, планирана за следващите дни, ще позволи на собствениците на електромобили Tesla да използват функциите за подпомагане на водача по градските улици, тъй като компанията все още не е внедрила софтуера. Tesla ще информира клиентите си, че системата ще насочва превозните средства към изходи и кръстовища и че може да разпознава пътни знаци, да прави завои и да сменя лентите и скоростите.
Възможностите ще бъдат предоставени на клиенти, които са платили 64 хил. юана (8800 долара) за услугата FSD. Въпреки че компанията рекламира системата като напълно автономна, тя изисква постоянен човешки надзор и чести намеси. Главният изпълнителен директор Илон Мъск от години търси регулаторно одобрение за FSD в Китай, за да засили търсенето на своите модели и да генерира допълнително приходи.
Мъск каза по време на представянето на последния финансов отчет на Tesla миналия месец, че производителят на автомобили е изправен пред предизвикателства с FSD в Китай, тъй като и Пекин, и Вашингтон са поставили ограничения върху това как компанията да обучава системата си да се справя с местните пътища. Изпълнителният директор казва, че инженерите заобикалят това, като гледат видеоклипове на улици в Китай, които са достъпни в интернет, и използват тези кадри за обучение.
Tesla изготви език за софтуерната актуализация, като предупреждава, че времето и ефективността на някои функции може да варира в зависимост от модела и конфигурацията на автомобила. Функцията за подпомагане в градска среда ще бъде въведена в избрани модели и ще бъде постепенно разширена.
В края на миналата година Пекин прие нови разпоредби за насърчаване на технологията за автономни превози в столицата на Китай, като властите планират в крайна сметка да позволят свободното движение на роботизирани обществени автобуси и таксита. Автономните превозни средства, които преминат пътни тестове и си осигурят оценки относно безопасността, ще могат да кандидатстват за движение по обществените пътища.
Градът подкрепя използването на автономни превозни средства като лични автомобили, градски автобуси, трамваи и таксита, добавяйки, че властите искат да насърчат изграждането на интелигентна пътна инфраструктура в подкрепа на такъв транспорт.
Софтуерът на Tesla, наличен в момента в Китай, струва около 4500 долара, докато аналогичните продукти на китайските конкуренти обикновено са по-евтини или дори безплатни.
Анализаторите казват, че разликата в цената е направила софтуера на Tesla по-малко привлекателен за китайските шофьори.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим