Tesla Inc. подготвя софтуерна актуализация за клиенти в Китай, за да предложи възможността за употреба на популярната в САЩ функция за подпомагане на водача, известна като Full Self-Driving (FSD), съобщава Bloomberg, цитирайки източник, запознат с плановете на концерна.
Актуализацията, планирана за следващите дни, ще позволи на собствениците на електромобили Tesla да използват функциите за подпомагане на водача по градските улици, тъй като компанията все още не е внедрила софтуера. Tesla ще информира клиентите си, че системата ще насочва превозните средства към изходи и кръстовища и че може да разпознава пътни знаци, да прави завои и да сменя лентите и скоростите.
Възможностите ще бъдат предоставени на клиенти, които са платили 64 хил. юана (8800 долара) за услугата FSD. Въпреки че компанията рекламира системата като напълно автономна, тя изисква постоянен човешки надзор и чести намеси. Главният изпълнителен директор Илон Мъск от години търси регулаторно одобрение за FSD в Китай, за да засили търсенето на своите модели и да генерира допълнително приходи.
Мъск каза по време на представянето на последния финансов отчет на Tesla миналия месец, че производителят на автомобили е изправен пред предизвикателства с FSD в Китай, тъй като и Пекин, и Вашингтон са поставили ограничения върху това как компанията да обучава системата си да се справя с местните пътища. Изпълнителният директор казва, че инженерите заобикалят това, като гледат видеоклипове на улици в Китай, които са достъпни в интернет, и използват тези кадри за обучение.
Tesla изготви език за софтуерната актуализация, като предупреждава, че времето и ефективността на някои функции може да варира в зависимост от модела и конфигурацията на автомобила. Функцията за подпомагане в градска среда ще бъде въведена в избрани модели и ще бъде постепенно разширена.
В края на миналата година Пекин прие нови разпоредби за насърчаване на технологията за автономни превози в столицата на Китай, като властите планират в крайна сметка да позволят свободното движение на роботизирани обществени автобуси и таксита. Автономните превозни средства, които преминат пътни тестове и си осигурят оценки относно безопасността, ще могат да кандидатстват за движение по обществените пътища.
Градът подкрепя използването на автономни превозни средства като лични автомобили, градски автобуси, трамваи и таксита, добавяйки, че властите искат да насърчат изграждането на интелигентна пътна инфраструктура в подкрепа на такъв транспорт.
Софтуерът на Tesla, наличен в момента в Китай, струва около 4500 долара, докато аналогичните продукти на китайските конкуренти обикновено са по-евтини или дори безплатни.
Анализаторите казват, че разликата в цената е направила софтуера на Tesla по-малко привлекателен за китайските шофьори.


Ето кой е спортист на Варна за ноември
Митов за полицай на годината: Днес поощряваме най-добрите от добрите
Задържаха 82-годишен мъж за кражба от варненско село
"Възраждане"-Варна: Енергията от протестите трябва да се трансформира в избирателна активност
ПП-ДБ искат да свалят охраната на депутатите и изцяло машинно гласуване
AI няма да замени трейдърите, но те трябва да се адаптират към новостите
Кр. Йорданов: Общият наратив за AI е верен, но акциите трябва да се селектират
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Времето във вторник: Слънце, мъгли и температури до 12°
Стачка: Възможни са забавяне или отмяна на полети за Италия на 17 декември
Любомир Дацов: По-разумно би било да се изтегли бюджетът за догодина
Social Art Media предлага управление на Google Ads реклами
Червен пуловер за празниците – 6 стилни идеи за комбинации с него