IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Японска петролна рафинерия ще изгражда фабрика за твърд електролит

Idemitsu ще си партнира с Toyota, като инвестицията в съоръжението възлиза на 143 млн. долара

22:14 | 27.02.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Idemitsu Kosan, втората по големина японска петролна рафинираща компания, планира да построи мащабен завод за литиев сулфид – ключов материал за твърдотелните батерии – в рамките на своя комплекс в Чиба, съобщава Ройтерс.

Производителите на автомобили и доставчиците им по целия свят се надпреварват да разработят твърдотелни батерии, представяни от самите тях като решаващи за по-дълготрайни, по-безопасни и по-достъпни електромобили на фона на забавящия се растеж на този пазар.

Проектът се основава на партньорството на Idemitsu с Toyota Motor, която се стреми да комерсиализира батериите от следващо поколение и да се подкрепи целта на автомобилния производител да пусне електрически превозни средства, работещо с твърдотелни батерии до 2027-2028 г.

Toyota иска да внедри батериите, за да увеличи драстично пробега.

Твърдотелните батерии предлагат и по-малко време за зареждане от традиционните литиево-йонни батерии.

Idemitsu планира да завърши новия завод до юни 2027 г., при приблизителна цена от 21,3 млрд. йени (143 млн. долара).

Съоръжението ще предлага производствен капацитет от 1000 тона литиев сулфид годишно – достатъчно за покриването на търсенето на 50 000–60 000 електромобила, посочва изпълнителният директор на Idemitsu Тецуджи Мишина.

Idemitsu планира да вземе окончателно инвестиционно решение за изграждането на мащабна тестова фабрика за твърд електролит, ключова съставка при твърдотелни батерии, през фискалната 2025 г., която приключва в края на март 2026 г., добавя Мишина.

Компанията също така се стреми да си осигури стабилни доставки на литий от Австралия и други източници.

„Основно предизвикателство пред глобалното приемане на твърдотелните батерии е намаляването на разходите за твърди електролити“, изтъква Мишина.

Idemitsu планира първо да доставя твърд електролит на Toyota, а по-късно да се разшири и към други клиенти. В момента компанията разработва два различни типа твърд електролит, разкрива още Мишина.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:14 | 27.02.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още