IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Силните продажби на електромобили не успяват да стабилизират възвръщаемостта на Audi

Марката планира да изгради местно производство в САЩ, за да избегне митата

16:54 | 05.05.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Audi, част от групата на Volkswagen AG, продължава да се сблъсква с ниска възвръщаемост поради повишените разходи около американските мита и засилващата се конкуренция в Китай, съобщава Bloomberg.

Маржът на оперативната печалба на германската марка автомобили достига 1,5% през първото тримесечие, което е леко подобрение спрямо отчетените година по-рано 1,1%. Доставките на изцяло електрически автомобили междувременно се увеличават с 30%.

Американските мита повлияха на резултата на Audi, както и по-високият дял на електрическите превозни средства, където маржът остава нисък, и разходите за европейските регулации относно емисиите. Свиващите се продажби в Китай и смяната на моделите ограничиха рентабилността на основните марки на Volkswagen. Едноименният бранд, Audi и Porsche са договорили мерки със синдикатите за намаляване на разходите за труд през следващите години.

Audi е притисната в Китай, където потребителите се насочват към местни марки, докато търсенето в Европа остава слабо. Търговските политики на президента на САЩ Доналд Тръмп междувременно заплашват да намалят продажбите на доходоносния американски пазар. Подобно на Porsche, Audi не разполага с производствени мощности в САЩ, а най-продаваният му модел там, Q5, се внася от Мексико.

Стратегията на марката за справяне с ефектите от американските мита зависи от това как ще се развие политиката на Тръмп спрямо Мексико и какво ще направят конкурентите, включително BMW AG и Mercedes-Benz Group AG, заяви главният финансов директор Юрген Ритерсбергер.

„Имаме и възможност да обсъдим цените, но първо ще разгледаме подробно как реагира конкуренцията“, посочи той по време на пресконференция.

До края на следващата година Audi планира да представи десет нови модела в САЩ, където продажбите спадат с 14% през 2024 г. Марката ще избере локация за обособяване на местно производство до края на годината, посочва Ритерсбергер, добавяйки, че Audi оценява потенциалните производствени синергии с марката Scout на Volkswagen и съществуващ завод на групата в Тенеси. Плановете за местно производство няма да повлияят негативно на капацитета на европейските фабрики, подчерта Ритерсбергер.

Водената от Audi премиум група на Volkswagen, която включва още Lamborghini, Bentley и производителя на мотоциклети Ducati, очаква нарастващи продажби и рентабилност за тази година. Тази перспектива не включва въздействието от митата или съкращенията на разходите, които ще бъдат предприети в Германия, където Audi съкращава 7500 работни места, за да стане по-ефективна.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:13 | 05.05.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още