Audi, част от групата на Volkswagen AG, продължава да се сблъсква с ниска възвръщаемост поради повишените разходи около американските мита и засилващата се конкуренция в Китай, съобщава Bloomberg.
Маржът на оперативната печалба на германската марка автомобили достига 1,5% през първото тримесечие, което е леко подобрение спрямо отчетените година по-рано 1,1%. Доставките на изцяло електрически автомобили междувременно се увеличават с 30%.
Американските мита повлияха на резултата на Audi, както и по-високият дял на електрическите превозни средства, където маржът остава нисък, и разходите за европейските регулации относно емисиите. Свиващите се продажби в Китай и смяната на моделите ограничиха рентабилността на основните марки на Volkswagen. Едноименният бранд, Audi и Porsche са договорили мерки със синдикатите за намаляване на разходите за труд през следващите години.
Audi е притисната в Китай, където потребителите се насочват към местни марки, докато търсенето в Европа остава слабо. Търговските политики на президента на САЩ Доналд Тръмп междувременно заплашват да намалят продажбите на доходоносния американски пазар. Подобно на Porsche, Audi не разполага с производствени мощности в САЩ, а най-продаваният му модел там, Q5, се внася от Мексико.
Стратегията на марката за справяне с ефектите от американските мита зависи от това как ще се развие политиката на Тръмп спрямо Мексико и какво ще направят конкурентите, включително BMW AG и Mercedes-Benz Group AG, заяви главният финансов директор Юрген Ритерсбергер.
„Имаме и възможност да обсъдим цените, но първо ще разгледаме подробно как реагира конкуренцията“, посочи той по време на пресконференция.
До края на следващата година Audi планира да представи десет нови модела в САЩ, където продажбите спадат с 14% през 2024 г. Марката ще избере локация за обособяване на местно производство до края на годината, посочва Ритерсбергер, добавяйки, че Audi оценява потенциалните производствени синергии с марката Scout на Volkswagen и съществуващ завод на групата в Тенеси. Плановете за местно производство няма да повлияят негативно на капацитета на европейските фабрики, подчерта Ритерсбергер.
Водената от Audi премиум група на Volkswagen, която включва още Lamborghini, Bentley и производителя на мотоциклети Ducati, очаква нарастващи продажби и рентабилност за тази година. Тази перспектива не включва въздействието от митата или съкращенията на разходите, които ще бъдат предприети в Германия, където Audi съкращава 7500 работни места, за да стане по-ефективна.


Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Администрацията на Тръмп не смята Украйна за приоритет
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България