Audi, част от групата на Volkswagen AG, продължава да се сблъсква с ниска възвръщаемост поради повишените разходи около американските мита и засилващата се конкуренция в Китай, съобщава Bloomberg.
Маржът на оперативната печалба на германската марка автомобили достига 1,5% през първото тримесечие, което е леко подобрение спрямо отчетените година по-рано 1,1%. Доставките на изцяло електрически автомобили междувременно се увеличават с 30%.
Американските мита повлияха на резултата на Audi, както и по-високият дял на електрическите превозни средства, където маржът остава нисък, и разходите за европейските регулации относно емисиите. Свиващите се продажби в Китай и смяната на моделите ограничиха рентабилността на основните марки на Volkswagen. Едноименният бранд, Audi и Porsche са договорили мерки със синдикатите за намаляване на разходите за труд през следващите години.
Audi е притисната в Китай, където потребителите се насочват към местни марки, докато търсенето в Европа остава слабо. Търговските политики на президента на САЩ Доналд Тръмп междувременно заплашват да намалят продажбите на доходоносния американски пазар. Подобно на Porsche, Audi не разполага с производствени мощности в САЩ, а най-продаваният му модел там, Q5, се внася от Мексико.
Стратегията на марката за справяне с ефектите от американските мита зависи от това как ще се развие политиката на Тръмп спрямо Мексико и какво ще направят конкурентите, включително BMW AG и Mercedes-Benz Group AG, заяви главният финансов директор Юрген Ритерсбергер.
„Имаме и възможност да обсъдим цените, но първо ще разгледаме подробно как реагира конкуренцията“, посочи той по време на пресконференция.
До края на следващата година Audi планира да представи десет нови модела в САЩ, където продажбите спадат с 14% през 2024 г. Марката ще избере локация за обособяване на местно производство до края на годината, посочва Ритерсбергер, добавяйки, че Audi оценява потенциалните производствени синергии с марката Scout на Volkswagen и съществуващ завод на групата в Тенеси. Плановете за местно производство няма да повлияят негативно на капацитета на европейските фабрики, подчерта Ритерсбергер.
Водената от Audi премиум група на Volkswagen, която включва още Lamborghini, Bentley и производителя на мотоциклети Ducati, очаква нарастващи продажби и рентабилност за тази година. Тази перспектива не включва въздействието от митата или съкращенията на разходите, които ще бъдат предприети в Германия, където Audi съкращава 7500 работни места, за да стане по-ефективна.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба
Защо Германия иска развод с Китай
Дженифър Анистън ще прекара Коледа с новия си
Марго Роби разкри защо не говори много за сина си