Hertz Global Holdings Inc. отчете по-голяма от очакваната загуба през първото тримесечие, след като компанията за отдаване на коли под наем сви автопарка си, а някои клиенти отложиха резервациите, съобщава Bloomberg.
Приходите на Hertz спадат с 13% през тримесечието, което допринася за коригираната загуба от 1,12 долара на акция. Анализаторите очакваха средно дефицит от 99 цента на акция, показва анкета на Bloomberg.
Компанията отчете спад при множество ключови показатели. Въпреки че предварителните резервации от клиенти, фокусирани върху развлеченията, се увеличават на годишна база, търсенето от корпоративни и държавни клиенти е умерено.
Hertz предлага по-малко автомобили под наем, тъй като освежава автопарка си и се сблъсква с търговската война на президента на САЩ Доналд Тръмп, която разтърси пазарите и потребителските настроения.
Pershing Square Capital Management на Бил Акман е натрупала близо 20% дял в Hertz, отчасти като залог, че митата ще повишат стойността на автопарка на Hertz. Акман смята, че най-лошото е зад гърба на Hertz, въпреки че очаква краткосрочните резултати да демонстрират известна слабост.
Hertz обяви, че все още очаква да постигне положителна коригирана печалба преди лихви, данъци, амортизация и обезценка през третото тримесечие. Загубата за първото тримесечие е 325 млн. долара, като резултатът е по-мрачен от пазарните очаквания.
Коефициентът на използване на превозните средства на компанията се покачва до 79%, което е с 3 процентни пункта повече спрямо същия период преди година. Цените също падат, като дневните приходи се свиват с 5% до 53,38 долара на превозно средство.
Hertz заяви, че напредва в стремежа си да ограничи амортизацията на автомобилите си до по-малко от 300 долара на месец през второто тримесечие.
Това е първото тримесечие, в което Hertz вече не разпродава електрически превозни средства, които потребителите избягваха. Грешката в стратегията доведе до загуби от 2,9 млрд. долара през миналата година.
По-рано тази година Hertz заяви, че е постигнала целта си да продаде 30 000 автомобила, задвижвани изцяло с батерии.