IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Стъпка назад - Hertz заменя електромобили с коли с двигател с вътрешно горене

Компанията ще продаде около 20 хил. електрически превозни средства, включително модели на Tesla

14:46 | 12.01.24 г. 17
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Компанията за отдаване на коли под наем Hertz Global Holdings продава около 20 хил. електрически превозни средства, включително модели на Tesla, от своя автопарк в САЩ. Това е поредният знак, че търсенето на електромобили се охлажда, съобщава Ройтерс.

Hertz ще замени продадените електрически модели с такива, задвижвани с двигател с вътрешно горене, позовавайки се на по-високите разходи, свързани с инциденти с електромобили. Решението на компанията контрастира рязко с нейната цел да електрифицира 25% от своя автопарк до края на тази година.

Главният изпълнителен директор Стивън Шер отбеляза миналата година на автомобилната конференция на JPMorgan, че Hertz се сблъсква с насрещни ветрове в лицето на по-високите разходи за своите електромобили, особено за моделите на Tesla.

Hertz дори ограничи въртящия момент и скоростта на електромобилите и ги предлага само на опитни потребители на платформата, за да ги направи по-лесни за адаптиране, след като определени потребители бяха замесени в пътни инциденти.

Hertz също така очаква около 245 млн. долара такси, свързани с разходите за амортизация от продажбата на електромобили през четвъртото тримесечие на 2023 г.

Проблеми с растежа на електромобилите

Решението на компанията подчертава неравния път, с който се сблъскват електромобилите, тъй като растежът на продажбите им се забавя, карайки производители на автомобили в САЩ като General Motors и Ford да забавят или прекроят производствените планове.

Анализаторът на Morgan Stanley Адам Джонас изтъква, че мярката на Hertz е още един знак, че очакванията за електромобилите трябва да бъдат „преразгледани надолу“.

Въпреки че потребителите се наслаждават на изживяването при шофиране и икономиите на гориво на електрическите модели, Джонас смята, че има и други „скрити разходи за притежаването на електрическо превозно средство“.

Hertz, която по-рано планираше да поръча 100 хил. автомобила Tesla до края на 2022 г. и 65 хил. автомобила от Polestar за пет години, каза, че ще се съсредоточи върху подобряването на рентабилността на останалата част от своя автопарк.

Германската компания за коли под наем Sixt заяви през декември, че не е купувала превозни средства Tesla от 2022 г. и продава своя автопарк от електромобили на базираната в Остин фирма „като част от редовния ни процес на подмяна на автопарка“.

Компанията все още планира да предлага набор от електрифицирани превозни средства и „да се придържаме към нашата цел да електрифицираме 70-90 процента от нашия автопарк в Европа до 2030 г.“.

Спад при цените на употребявани електромобили

Междувременно цените на едро на употребяваните електромобили се понижаваха през по-голямата част от 2023 г., тъй като цените на новите електрически модели паднаха, а запасите от непродадени превозни средства с батерии набъбнаха, изчислява консултантската фирма Cox Automotive.

Тя прогнозира още преди решението на Hertz, че цените на употребяваните електромобили ще спаднат повече от общите цени на употребяваните превозни средства през 2024 г.

„Въпреки че 20 хил. автомобила не е голям брой в общия пазар на употребявани превозни средства, това означава, че Hertz ще понесе голяма загуба при всяка от тези продажби, като същевременно ще допринесе допълнително за тенденцията на спад на стойността на употребяваните електрически коли“, изтъква анализаторът на iSeeCars.com Карл Брауер.

Hertz продава някои екземпляри на Tesla Model 3 за едва около 20 хил. долара, почти половината от покупната цена за най-евтиния вариант на компактния седан.

Компанията продава още i3 на BMW, Bolt на Chevrolet, както и Model Y на Tesla.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:02 | 12.01.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

16
rate up comment 0 rate down comment 0
aldy
преди 3 месеца
https://youtube.com/watch?v=dQxm6n7SdvE
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 0 rate down comment 0
aldy
преди 3 месеца
Теслите горят само в Китай, нъл тъй? === https://youtube.com/watch?v=sAQlLu5ttOk
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 3 rate down comment 10
zelka007
преди 3 месеца
До: cyclop ... не е ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 5 rate down comment 11
zelka007
преди 3 месеца
До: 0pk ... виж им първите регистрации и навъртените километри ... :))) ... не вървят теслите , а ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 5 rate down comment 12
zelka007
преди 3 месеца
До: 0pk ... ми не са ефффтинджос , баш си струват колкото на пазарът за втора употреба , па и са карани , не е да не са ... не знам що навъртат толкова километри ... злите езици говорят че uber-таксита масово са ги ползвали , и второ след като теслата свалила цените не искала да им свали договорите за изплащане към hertz и са се сдърпали на едро ... тез не можеш да ги докараш тук , златни ще излезнат ... https://***.hertzcarsales.com/used-cars-for-sale.htm?geoRadius=0&model=Model%203&geoZip=
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 5 rate down comment 15
zelka007
преди 3 месеца
До: evlogi ... ти колко застояли по автокъщи електрички си виждал ?! а колко такива си карал с 7-8 годишна батерия ?! и откъде ти хрумна това със свръх премията за застраховка ?! струва си колкото на останалите коли застраховката ... около 7% от стойността по шваке или друг подобен ... пишеш небивалици ... ГО-то може да играе , ако шофера собственик има рискова застрахователна история , засега е индивидуално , но силно се надявам скоро да важи за всички застрахователи ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 11 rate down comment 4
cyclop
преди 3 месеца
До: zelka007 крив ти е мерника бе пупи, ако имаше поне малко усет, щеше да се сетиш...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 6 rate down comment 15
zelka007
преди 3 месеца
До: cyclop ... ти първо си купи нормална кола , започни да я водиш в нормален сервиз и тогава се упражнявай ... тва 20-асе годишното дето му се радваш през прозореца е било кола преди 15 години , а гаражът дето му връзват с тел ауспуха да не падне не е сервиз ... !!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 13 rate down comment 5
cyclop
преди 3 месеца
До: khao непълноценен, и за най-малка деформация на батерията се завежда като пълна щета... Щото батерийката се пали от най-малкото, вече не може да си спокоен, веднъж като се чукне и едното ъгълче... А батерийката е колкото пода на цялото купе - почти няма инцидент, при който да не пострада. Мъртвородена технология, само плоскоглави, с нефункционални мозъци и два бустара, могат да си купят подобна подигравка
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 3 rate down comment 20
khao
преди 3 месеца
До: evlogi пак пишеш на изуст... какво общо има вида на батерията с разходите по ремонта, дай нещо конкретно извън измислените лозунги. От кога екселаджиите станахте специалисти?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още