IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Лидерите на световния пазар на електромобили са разтърсени от проблеми

Докато продажбите на Tesla се свиват в Европа за пети пореден месец, китайският ѝ конкурент BYD свива производството в Китай заради свръхкапацитета

11:31 | 29.06.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Продажбите на нови автомобили на Tesla в Европа спаднаха с 27,9% през май на годишна база, въпреки че регистрациите на изцяло електрически превозни средства в региона скочиха с 27,2%, като обновеният Model Y на американския производител на електромобили все още не показва признаци на съживяване при търсенето, пише Ройтерс.

Продажбите на Tesla в Европа падат за пети пореден месец, тъй като клиентите преминават към по-евтини китайски електромобили, а в някои случаи те протестират срещу политическата активност на главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск.

Европейският пазарен дял на Tesla спадна до едва 1,2% през май от 1,8% година по-рано.

Междувременно BYD забави темпа на производство и разширяване през последните месеци, като намали смените в някои фабрики в Китай и отложи плановете за добавяне на нови производствени линии, информира Ройтерс.

Решението на концерна е знак, че стабилният ръст на продажбите на BYD през последните няколко години е довел до отнемане на лидерската позиция на пазара на електромобили от Tesla и сега китайската компания може да забави темпа на производство, сблъсквайки се с нарастващи запаси, дори след като предложи големи намаления на цените в Китай.

BYD, която продаде 4,27 млн. автомобила миналата година, предимно в Китай, разполага с поне седем автомобилни фабрики в страната и си е поставила за цел да постигне ръст на продажбите с близо 30% до 5,5 млн. броя за тази година.

Данни на Китайската асоциация на производителите на автомобили показват, че растежът на производството на BYD се е забавил съответно до 13% и 0,2% на годишна база през април и май, като и за двата месеца темпът на производство е най-бавният от февруари 2024 г.

Данните показват, че BYD започва да увеличава месечното си производство от второто тримесечие на 2023 и 2024 г. Но тенденцията се промени тази година, като средното производство през април и май е с 29% по-ниско, отколкото през четвъртото тримесечие на 2024 г.

Задълбочаващата се ценова конкуренция накара китайските регулатори да засилят контрола си върху автомобилния сектор през последните месеци. Местните автомобилни производители все повече търсят разширяване в чужбина, за да подкрепят продажбите и да компенсират отслабващия импулс на вътрешния пазар.

През първите пет месеца на годината BYD продаде 1,76 млн. превозни средства, от които около 20% са били изнесени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:31 | 29.06.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още