Contemporary Amperex Technology Co. (CATL), най-големият производител на батерии за електрически превозни средства в света, превръща разширяването в чужбина в свой основен прироритет, тъй като интензивната конкуренция на китайския автомобилен пазар заплашва стабилността на индустрията, изтъква директорът на концерна по производството Ни Джун, цитиран от Bloomberg.
Всички играчи в сектора и правителството знаят, че ирационалната конкуренция „е нездравословна и ще унищожи индустрията“, посочва Ни в интервю за Bloomberg в кулоарите на Световния икономически форум в Тяндзин.
Коментарите му са в съответствие с тези на вицепрезидента на BYD Co. Стела Ли, която заяви по-рано този месец, че ценовата война при електромобилите, която нейната компания помогна да се разпали, е „екстремна и трудна“. Ли също така подчерта, че тази война е „неустойчива“. BYD, която произвежда автомобили и батерии, е основен конкурент на CATL.
В отговор на поредния кръг от ценови намаления китайските власти разкритикуваха компаниите като привикаха ръководителите на големите марки в Пекин. Малко вероятно е обаче ценовата конкуренция да приключи, докато все още има проблем със свръхкапацитета на китайския автомобилен пазар.
От своя страна CATL „се опитва да направи всичко възможно, за да подобри използването на производството“ на фона на трудната обстановка. Компанията разработва оптимални стратегии за глобално разширяване, изтъква Ни. Той добавя, че има нарастваща нужда от „висококачествени батерии“, тъй като светът се движи към устойчиво бъдеще.
Във визията на CATL, фабриките ще претърпят значителни трансформации. Те ще станат „по-зелени“ с широки подобрения, насочени към намаляване на потреблението на енергия и емисиите; „по-умни“ с машини и роботи, изпълняващи трудоемки или опасни задачи; и най-важното – „реконфигурируеми“, което ще позволи бързо и гъвкаво адаптиране към нови продукти, подчертава Ни.
Китайският гигант в производството на батерии започна да внедрява изкуствен интелект преди седем или осем години, добавя директорът, първоначално за прости, повтарящи се задачи. Днес приложенията с изкуствен интелект са се разширили значително и се използват не само за проверка на материалите на батериите, но и играят ключова роля по време на производството и в следпродажбеното обслужване.
CATL също така проучва разнообразни бизнес модели за регионализирано производство, за да подкрепи глобалните си амбиции. Това включва изцяло притежавана фабрика в Германия, както и завод в процес на изграждане в Унгария, където някои производствени линии са предназначени за изграждане на продукти за конкретни автомобилни производители, които също ще споделят част от разходите.
Но Ни казва, че изграждането на фабриката в Германия е много по-скъпо, отколкото на други места, поради фактори като земя, труд и оперативна неефективност. Компанията сега осъзнава, че не може да мисли по начина, по който го прави в Китай, където земята се предоставя на ниска цена на големите корпорации.
Компанията работи върху намаляване на необходимото пространство и препроектиране на конструкции и оборудване, за да въведе по-голяма производствена линия. Обучението на персонал в чужбина също е по-трудно поради различните стилове на работа.
„Поучихме се от всички грешки и се опитваме да се уверим, че всички грешки, които допуснахме на предишни производствени локации, ще бъдат поправени“, изтъква Ни. „В резултат на това нашето съоръжение в Унгария ще бъде силно конкурентноспособно“.
Очаква се фабриката на CATL в Унгария да заработи по-късно тази година.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц