Продажбите на нови автомобили в САЩ се увеличават през второто тримесечие, подхранвани от търсенето на коли с бензинов двигател, докато индустрията се готви за нестабилна втора половина на годината, тъй като митата на президента Доналд Тръмп вероятно ще тласнат цените нагоре, съобщава Ройтерс.
General Motors запази водещата си позиция в САЩ със 7% ръст на тримесечните продажби, воден от търсенето на по-евтини SUV модели, като Chevrolet Trax.
Митата първоначално стимулираха търсенето от страна на чувствителните към цените купувачи, но се очаква този тласък да отшуми с утвърждаването на по-високите цени на пазара.
Ford Motor отчете ръст от 14,2% на тримесечните продажби, докато Toyota Motor записа увеличение от 7,2%.
Очаква се митата да засегнат по-евтините вносни модели, включително компактния пикап Maverick на Ford и Trax на GM, което ще засили опасенията относно достъпността, тъй като средната цена наближава 50 000 долара.
„Голяма част от търсенето, което стимулира продажбите през април и май, вече е задоволено, така че се очаква потребителското търсене да бъде по-слабо през следващите месеци“, коментира Чарли Чесбро, старши икономист в консултантската фирма Cox Automotive.
Като цяло, продажбите на нови автомобили в САЩ през юни достигат около 1,25 млн. броя, става ясно от данни, публикувани от Wards Intelligence.
Hyundai Motor отбеляза 10% ръст на продажбите в САЩ през тримесечието.
„Втората половина на годината ще бъде трудна. Има много насрещни ветрове. Лихвените проценти все още са много високи, очевидно е, че има политическа вихрушка“, изтъква Ранди Паркър, главен изпълнителен директор на Hyundai Motor North America.
Пат Райън, ръководител на приложението за покупка на автомобили CoPilot, заяви, че по-високите цени на превозните средства тласкат купувачите към пазара на употребявани автомобили.
Междувременно автомобилните компании търсят начин да прехвърлят тежестта от по-високите мита върху потребителите, без това да отблъсне последните. Ford уведоми дилърите миналия месец, че ще повиши цените с до 2000 долара за три модела, които произвежда в Мексико - пикапа Maverick, Bronco Sport и електрическия Mustang Mach-E. Японската Subaru Corp. повиши цените с 1000 до 2000 долара, за да компенсира разходите за митата. Hyundai обмисля увеличение с 1% на препоръчителната цена на дребно на всеки модел от своята гама, което е увеличение от поне няколкостотин долара.
Други автомобилни производители повишават цените на новите модели, които ще се доставят през 2026 г., като отдават увеличенията на преминаването към новата моделна година, а не на налозите.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски