IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Продажбите на нови коли в САЩ растат през второто тримесечие

Търсенето е доминирано от двигателя с вътрешно горене, като анализатори и представители на индустрията очакват трудно второ полугодие заради митата

13:05 | 02.07.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Продажбите на нови автомобили в САЩ се увеличават през второто тримесечие, подхранвани от търсенето на коли с бензинов двигател, докато индустрията се готви за нестабилна втора половина на годината, тъй като митата на президента Доналд Тръмп вероятно ще тласнат цените нагоре, съобщава Ройтерс.

General Motors запази водещата си позиция в САЩ със 7% ръст на тримесечните продажби, воден от търсенето на по-евтини SUV модели, като Chevrolet Trax.

Митата първоначално стимулираха търсенето от страна на чувствителните към цените купувачи, но се очаква този тласък да отшуми с утвърждаването на по-високите цени на пазара.

Ford Motor отчете ръст от 14,2% на тримесечните продажби, докато Toyota Motor записа увеличение от 7,2%.

Очаква се митата да засегнат по-евтините вносни модели, включително компактния пикап Maverick на Ford и Trax на GM, което ще засили опасенията относно достъпността, тъй като средната цена наближава 50 000 долара.

„Голяма част от търсенето, което стимулира продажбите през април и май, вече е задоволено, така че се очаква потребителското търсене да бъде по-слабо през следващите месеци“, коментира Чарли Чесбро, старши икономист в консултантската фирма Cox Automotive.

Като цяло, продажбите на нови автомобили в САЩ през юни достигат около 1,25 млн. броя, става ясно от данни, публикувани от Wards Intelligence.

Hyundai Motor отбеляза 10% ръст на продажбите в САЩ през тримесечието.

„Втората половина на годината ще бъде трудна. Има много насрещни ветрове. Лихвените проценти все още са много високи, очевидно е, че има политическа вихрушка“, изтъква Ранди Паркър, главен изпълнителен директор на Hyundai Motor North America.

Пат Райън, ръководител на приложението за покупка на автомобили CoPilot, заяви, че по-високите цени на превозните средства тласкат купувачите към пазара на употребявани автомобили.

Междувременно автомобилните компании търсят начин да прехвърлят тежестта от по-високите мита върху потребителите, без това да отблъсне последните. Ford уведоми дилърите миналия месец, че ще повиши цените с до 2000 долара за три модела, които произвежда в Мексико - пикапа Maverick, Bronco Sport и електрическия Mustang Mach-E. Японската Subaru Corp. повиши цените с 1000 до 2000 долара, за да компенсира разходите за митата. Hyundai обмисля увеличение с 1% на препоръчителната цена на дребно на всеки модел от своята гама, което е увеличение от поне няколкостотин долара.

Други автомобилни производители повишават цените на новите модели, които ще се доставят през 2026 г., като отдават увеличенията на преминаването към новата моделна година, а не на налозите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:05 | 02.07.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още