Продажбите на нови автомобили в САЩ се увеличават през второто тримесечие, подхранвани от търсенето на коли с бензинов двигател, докато индустрията се готви за нестабилна втора половина на годината, тъй като митата на президента Доналд Тръмп вероятно ще тласнат цените нагоре, съобщава Ройтерс.
General Motors запази водещата си позиция в САЩ със 7% ръст на тримесечните продажби, воден от търсенето на по-евтини SUV модели, като Chevrolet Trax.
Митата първоначално стимулираха търсенето от страна на чувствителните към цените купувачи, но се очаква този тласък да отшуми с утвърждаването на по-високите цени на пазара.
Ford Motor отчете ръст от 14,2% на тримесечните продажби, докато Toyota Motor записа увеличение от 7,2%.
Очаква се митата да засегнат по-евтините вносни модели, включително компактния пикап Maverick на Ford и Trax на GM, което ще засили опасенията относно достъпността, тъй като средната цена наближава 50 000 долара.
„Голяма част от търсенето, което стимулира продажбите през април и май, вече е задоволено, така че се очаква потребителското търсене да бъде по-слабо през следващите месеци“, коментира Чарли Чесбро, старши икономист в консултантската фирма Cox Automotive.
Като цяло, продажбите на нови автомобили в САЩ през юни достигат около 1,25 млн. броя, става ясно от данни, публикувани от Wards Intelligence.
Hyundai Motor отбеляза 10% ръст на продажбите в САЩ през тримесечието.
„Втората половина на годината ще бъде трудна. Има много насрещни ветрове. Лихвените проценти все още са много високи, очевидно е, че има политическа вихрушка“, изтъква Ранди Паркър, главен изпълнителен директор на Hyundai Motor North America.
Пат Райън, ръководител на приложението за покупка на автомобили CoPilot, заяви, че по-високите цени на превозните средства тласкат купувачите към пазара на употребявани автомобили.
Междувременно автомобилните компании търсят начин да прехвърлят тежестта от по-високите мита върху потребителите, без това да отблъсне последните. Ford уведоми дилърите миналия месец, че ще повиши цените с до 2000 долара за три модела, които произвежда в Мексико - пикапа Maverick, Bronco Sport и електрическия Mustang Mach-E. Японската Subaru Corp. повиши цените с 1000 до 2000 долара, за да компенсира разходите за митата. Hyundai обмисля увеличение с 1% на препоръчителната цена на дребно на всеки модел от своята гама, което е увеличение от поне няколкостотин долара.
Други автомобилни производители повишават цените на новите модели, които ще се доставят през 2026 г., като отдават увеличенията на преминаването към новата моделна година, а не на налозите.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично