Автомобилните производители не са изправени пред глоби за неспазване на правилата за горивна ефективност, датиращи от 2022 година на модели автомобили насам, съгласно закон, подписан от президента на САЩ Доналд Тръмп, съобщава Ройтерс.
Законопроектът за данъците и бюджета, одобрен от Тръмп, премахва санкциите за неспазване на правилата за средно ниво на икономия на горивото съгласно енергийния закон от 1975 г.
Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) посочва в писмо до автомобилните производители, че работи по преразглеждането на правилата за разход на гориво. Решението е поредното, взето от Вашингтон, което цели да улесни производството на автомобили с бензинов двигател, пренебрегвайки продажбите на електрически превозни средства.
Миналата година Stellantis плати 190,7 млн. долара под формата на граждански глоби за неспазване на изискванията за икономия на гориво в САЩ за 2019 и 2020 г., след като задели близо 400 млн. долара за глоби от 2016 до 2019 г.
General Motors плати 128,2 млн. долара подобни неустойки за 2016 и 2017 г.
Миналия месец Тръмп подписа резолюция, с която забранява плана на Калифорния за прекратяване на продажбата на превозни средства, работещи с двигател с вътрешно горене, до 2035 г.
Миналата година Tesla заяви, че е генерирала 2,8 млрд. долара приходи от т.нар. регулаторни кредити, които печели от продажбата на електрически превозни средства с нулеви емисии и които продава на други автомобилни производители, за да постигнат целите си за емисии.
Републиканският сенатор Бърни Морено от Охайо заяви, че разходите, които автомобилните производители плащат на Tesla, за да спазват изискванията, са „скандални“.
Номинираният от Тръмп за администратор на NHTSA Джонатан Морисън заяви по време на изслушване в Сената, че „в крайна сметка потребителят ще плати за това“.
Законът, подписан от Тръмп по-рано този месец, уточнява, че глобите за превозни средства ще бъдат премахнати.
Републиканците в Сената изчисляват, че законът ще спести на автомобилните производители общо 200 млн. долара.
Алиансът за автомобилни иновации, търговска група, представляваща почти всички големи автомобилни производители в САЩ, благодари на лидерите на Конгреса за това, че са обърнали внимание на опасенията относно правилата за разход на гориво, заявявайки, че „предвид настоящите пазарни условия, съществуващите стандарти са предизвикателство за много производители на автомобили“.
През 2023 г., при управлението на бившия президент Джо Байдън, NHTSA заяви, че предложението ѝ за повишаване на стандартите за разход на гориво до 2032 г. ще струва на индустрията 14 млрд. долара прогнозирани разходи за глоби, включително 6,5 млрд. долара за GM, 3 млрд. долара за Stellantis и 1 млрд. долара за Ford Motor.
Окончателното правило, прието през 2024 г., облекчи изискванията, като в него се посочва, че автомобилната индустрия ще се изправи пред не повече от 1,83 млрд. долара разходи за глоби от 2027 до 2031 г.


Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рама
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век