IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Въпреки преструктурирането печалбата на Geely засенчва пазарните очаквания

Печалбата намалява, но приходите и продажбите на групата растат през първото полугодие

11:33 | 14.08.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Печалбата на китайския автомобилен производител Geely Automobile Holdings Ltd. за първото полугодие надмина пазарните очаквания, тъй като продажбите скачат, а компанията се стреми да намали разходите, дори когато по-широката китайска автомобилна индустрия е изправена пред регулаторен контрол заради ценовата война, съобщава Bloomberg.

Резултатите включват промяна в счетоводната политика, обявена през април, която е приложена със задна дата. Съгласно новия метод нетната печалба спада с 14% спрямо същия период на предходната година до 9,3 млрд. юана (1,3 млрд. долара) за шестте месеца. Това е повече в сравнение с очакваните от анализаторите 7,6 млрд. юана.

Приходите се увеличават за периода с 27% до 150,3 млрд. юана.

Доставките на автомобили растат с 47% през първата половина на годината до 1,4 млн. броя. Силният старт на годината накара Geely през юли да повиши целта за цялата година от 2,7 млн. продажби на 3 милиона.

Geely се стреми да рационализира разрастващата се мрежа от бизнеси, докато се опитва да се конкурира с компании като BYD Co., най-големия производител на автомобили в Китай. Това включва приватизацията на листнатата в САЩ марка за луксозни електрически превозни средства Zeekr, след което главният изпълнителен директор на Zeekr Анди Ан ще оглави по-широката група Geely.

Придобиването на Lynk&Co от Zeekr доведе до ръст на общите заеми със 162% до 19,9 млрд. юана към края на юни в сравнение с декември миналата година.

Усилията за консолидация на базираната в Ханджоу компания започват да дават резултати, като тя намалява разликата при продажбите с BYD на китайския пазар. Без да се включват сезонните колебания, дължащи се на празниците по случай китайската Нова година, разликата от 61 хил. превозни средства между двата автомобилни производителя през юли е най-малката от около три години. Общите продажби на BYD са нараснали с 33% през първите шест месеца на тази година.

Междувременно китайските автомобилни марки са изправени пред засилен контрол от страна на властите заради дългогодишната ценова война в индустрията, която свива маржовете в цялата верига на доставки на автомобили. Секторът е изправен и пред прекратяване на националната субсидия за търговия с автомобили, като комбинацията от фактори вероятно ще се отрази на продажбите.

Въпреки това анализаторите са оптимистични за представянето на Geely през втората половина на годината, като предстоящите пазарни дебюти на нови модели, като хибридния седан A7 и луксозния хибриден спортен автомобил 9X, вероятно ще подкрепят ръста при обемите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:33 | 14.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още