IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Бизнесът с електромобили тласна приходите на Xiaomi за тримесечието с 31% нагоре

Компанията успява да компенсира забавянето на бизнеса със смартфони

14:49 | 19.08.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Тримесечните приходи на Xiaomi са се увеличили с 31%, малко повече от очакваното, след като успешното пускане на втория ѝ електрически автомобил помогна на компанията да противодейства на забавящото се търсене на смартфони, пише Bloomberg. 

Приходите са се покачили до 116 млрд  юана (16,2 млрд. долара) спрямо средната прогноза на анализаторите за около 115 млрд. юана. Нетната печалба се е удвоила до 11,9 млрд. юана. 

Xiaomi е доставила 81 302 автомобила през второто тримесечие, с което общият брой достига над 157 хил. през първата половина на годината и е на път да надмине резултатите от 2024 г.

Силното търсене на спортния автомобил YU7, който съоснователят Лей Дзюн пусна на пазара в края на юни, тласка Xiaomi в бързоразвиваща се, но пренаселена сфера на електромобилите. Компанията се стреми да се конкурира с Tesla и BYD и да се превърне в един от петте най-големи производители на автомобили в света въпреки производствения казус, който изпробва способността ѝ да се разраства. Времето за чакане за SUV модела се удължи до повече от година.

На среща с инвеститори през юни Лей заяви, че се очаква автомобилният бизнес на Xiaomi да стане рентабилен през втората половина на тази година.

През последната година Xiaomi е прибавила около 120 млрд. долара пазарна стойност, стимулирана от навлизането в сектора на електромобилите, където набра скорост срещу много по-големите и по-опитни конкуренти. Изглежда, че компанията се е отърсила от фаталния инцидент през март, в който участва един от нейните седани SU7, при който автопилотът е бил включен. Катастрофата накара регулаторите да ограничат внедряването на усъвършенствани технологии за подпомагане на водача.

През юни китайското правителство също се намеси, за да се опита да спре дългогодишната ценова война, която е свила маржовете по цялата верига за доставки на автомобили. Xiaomi избягва да навлиза в битката на отстъпките, тъй като търсенето на нейните автомобили остава високо.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:50 | 19.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още